استاندار گلستان:

حدنگاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی گلستان به پایان رسید

استاندار گلستان گفت :حدنگاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی گلستان به پایان رسید

به گزارش ساجد خبر، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ، اظهار کرد: حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در تعدادی از روستاهای استان باقی مانده که مربوط به ۶۰۰ روستای تحت پوشش بنیاد علوی است.

وی به حدنگاری روستاهای گلستان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۳۰ هزار هکتار در محدوده روستایی دارد که برای ۱۹۳ روستا به وسعت هزار هکتار سند صادر شده است.

وی ادامه داد: در این استان همکاری خوبی برای سنددار کردن اراضی در روستاها انجام شده که ۲۹ درصد در ۲۷۶ روستا اصلاحات ارضی و بخشی اوقافی حدود ۱۲ هزار هکتار نیازمند سند مالکیت است.

وی گفت: صدور سند مالکیت سبب رفع تداخلات، پاسخگویی سریع به استعلام برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

زنگانه گفت: از ۷۰۰ پلاک اصلی اراضی استان ۲۹۰ پلاک مشمول رفع تداخلات است که باید هرچه سریع نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: از ۶۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان، تاکنون ۵۰ هزار هکتار معادل زیر ۱۰ درصد حدنگاری شده و ۳۰ هزار هکتار دیگر مجوز اجرای این طرح دریافت شد که نیازمند تسریع در اجرا است.

زنگانه افزود: در سفر دولت سیزدهم به گلستان ۵۷ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گوناگون مصوب شده بود.

وی تاکید کرد: تکمیل طرح‌های سفر استانی دولت، چشم‌انداز توسعه گلستان را امیدوارکننده خواهد کرد.

تلاش برای توسعه اقتصادی گلستان

استاندار گلستان گفت: با وجود ظرفیت استان برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد، سرانه درآمد ساکنان این خطه نصف میانگین کشور است که تلاش برای توسعه اقتصادی و افزایش این سرانه باید جزو اولویت‌های اصلی دستگاه‌های مرتبط باشد.

زنگانه ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سرانه درآمدی ساکنان گلستان در افق ۱۴۰۴ با اجرای طرح‌های زیرساختی و شناسایی ۳۱ ظرفیت بومی و منطقه‌ای، به میانگین کشوری خواهد رسید.