امسال ۴۱۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی گلستان پرداخت شد

معاون اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ به ۲۷۶ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

به گزارش ساجد خبر، علیرضا طاهری‌زاده سهمیه امسال بهزیستی گلستان در بحث اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ را هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و از محل تبصره ۱۸ افزون بر ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون حدود ۴۰ درصد از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات چهار درصدی اشتغالزایی با بازپرداخت هفت ساله به طور میانگین یک میلیارد ریال برای هر نفر به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان تعهد اشتغال سالجاری بهزیستی استان را ۷۰۰ نفر دانست و گفت:‌ تاکنون اسامی ۶۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

طاهری زاده همچنین با اشاره به اقدامات اجرایی در بحث مسکن مددجویان بهزیستی، بیان کرد: سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان تحت پوشش پرداخت و ۶۱۵ واحد سال گذشته و ۲۰۴ واحد امسال تحویل متقاضیان شد.

وی ادامه داد: از ۲۰۴ واحد تحویلی امسال ۱۸۳ واحد مربوط به خانوارهای دارای معلول است و ساخت ۲۳۹ واحد مسکن معلولان را هم در دست اقدام داریم.

معاون اداره کل بهزیستی گلستان افزود: میزان سهمیه تسهیلات ودیعه مسکن بهزیستی استان ۱۴۶ میلیارد ریال است که تاکنون به ۲۰۰ خانوار از این محل هر کدام بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پرداخت شده است.