نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان:

توسعه بومگردی از جمله ظرفیت‌های روستایی گلستان است

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه واحدهای بومگردی از جمله ظرفیت های روستاهای گلستان است که با حمایت های مالی و برنامه ریزی درست، تحقق توسعه استان را عملی می کند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عبدالجلال ایری اظهار کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق توسعه مشاغل خانگی در روستاهای استان گلستان تلاش زیادی انجام شده و تلاش می‌کنیم بر اساس مزیت نسبی و شرایط اقلیمی هر روستا مشاغلی با درآمد مکفی در روستاهای این منطقه شکل بگیرد.

وی افزود:براساس آخرین سرشماری بیش از ۸۷۱ هزار گلستانی که معادل ۴۶.۶ درصد کل جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

ایری افزود : حل مشکلات روستاییان و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات روستانشینان در حوزه های مختلف مانند زراعت، باغداری،‌ صنایع دستی و گردشگری از جمله سیاست های است که به تحقق توسعه پایدار در روستاها جامعه عمل می پوشاند.

وی ادامه داد: برای طرح ریزی مشاغل در روستاها باید ابتدا نیازسنجی انجام شود یعنی ابتدا ظرفیت های روستا و یا اطلاعات دانش آموختگان هر روستا را جمع آوری کرد و بر اساس رشته و سواد تحصیلی آنها مشاغل روستایی را توسعه داد.

ایری ادامه داد: توسعه واحدهای بومگردی از جمله ظرفیت های روستاهای گلستان است که با حمایت های مالی و برنامه ریزی درست، تحقق توسعه استان را عملی می کند

وی گفت: تاکنون از ظرفیت گردشگری روستاهای گلستان به درستی استفاده نشده که بخشی از این عدم توفیق به سبب نبود برنامه ریزی لازم برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل و بخشی هم به سبب کارشکنی برخی دستگاه های اجرایی است .

ایری به روستای آشوراده اشاره کرد و گفت : این روستا با ظرفیت های بالقوه گردشگری در بخش تاریخی ، طبیعی و دریایی و بومگردی گرفتار سازو کارهای زاید اداری است در حالیکه با رونق گردشگری در این روستا می توان به تکاپوی و رونق مشاغل زیادی در این منطقه امیدوار بود .