رییس محیط زیست گمیشان:

کشف ۲ بهله دلیجه از باند بازگیران در گمیشان

رییس محیط زیست گمیشان از متلاشی‌شدن باند بازگیران حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: از این افراد متخلف ۲ بهله پرنده شکاری دلیجه و ادوات زنده‌گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

به گزارش ساجد خبر، آقامحمد مرادی اظهار کرد: یک گروه از بازگیران منطقه حین رهگیری پرندگان شکاری و قبل از انجام هر گونه صید، شناسایی و با برجای گذاشتن ادوات و آثار جرم از محل متواری شدند.

وی گفت: محیط‌بانان گمیشان با حضور در دالان‌های تردد متخلفان و در یک تعقیب و گریز ، این افراد را که وارد زیستگاه‌های پرندگان شکاری شده بودند، رهگیری و از آنان ۲ بهله پرنده شکاری دلیجه و چندین تله مخصوص زنده‌گیری پرندگان کشف کردند.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان‌ گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.

برای حفظ و حراست بیشتر از این گونه های باارزش اقدامات حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه‌های منطقه صورت می‌گیرد که از جمله برگزاری گشت‌های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب سه تا چهار تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری و تجهیز محیط‌بانی‌ها و پاسگاه‌های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت‌های پرقدرت و نو است.