سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان:

شروع بازیهای لیگ برتر بسکتبال بانوان از ۲۲ مهرماه /۷۰ درصد تیم را بازیکنان بومی تشکیل می دهند

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: بازیهای لیگ برتر بسکتبال بانوان از ۲۲ مهرماه سال جاری آغاز می شود و تفاوت آن با سال گذشته در اینست که بازی‌ها در یک گروه و بصورت رفت و برگشت برگزار می شود در حالیکه در سالهای گذشته در دو گروه ۵ تیمی برگزار می شد.

به گزارش ساجد خبر، نیکا بیکلیکلی اظهار کرد: یک گروه شدن لیگ باعث شده بازی‌های ما دو برابر شود و البته کیفیت بازی‌ها نیز بیشتر شده و نوعی همسازی سازی با لیگ‌برتر آقایان نیز به شمار می رود.

وی افزود: هر سال سعی کردیم ۶۰ درصد بازیکنان بومی خودمان را حفظ کنیم و در تمرینات هم همیشه ۸۰ درصد بازیکنان بومی بوده اند ولی در ترکیب اصلی تیم از ۷۰ درصد بازیکنان بومی استفاده کنیم .

بیکلیکلی گفت:  ۳ نفر از بازیکنان ما زیر ۱۸ سال هستند که برای اولین بار این تعداد جوان به تیم اضافه شدند که تجربه حضور در تیم های پایه و تیم ملی را نیز دارند و الان موقع استفاده از این پتانسیل هاست.

وی ادامه داد: تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان ۳ ملی پوش به نام های  تینا عیسائیان ، شادی عبدالوند و کیمیا یزدیان طهرانی دارد و این فرصت را داریم و در صددیم یک بازیکن ملی پوش دیگر هم جذب کنیم .
بیکلیکلی افزود: ضمن اینکه ۵ بازیکن غیربومی داریم که یک بازیکن آن یعنی خانم فاطمه گلابگیر است از پارسال در این تیم حضور دارد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان اظهار کرد: قولی که برای کسب جایگاه دادیم قطعا عمل خواهیم کرد و ما برای سکو و قهرمانی می رویم مگر اینکه سایر تیم ها بازیکنان قوی خارجی جذب کنند وگرنه تیم ما در کشور بهترین هست و هدف ما قهرمانی است و حداقل در جمع چهار تیم هستیم.

وی افزود: حمایت‌هایی که از طرف شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی از تیم صورت گرفته عالی بوده و من تشکر ویژه دارم که این مدت حمایت ویژه داشتند و نشان دادند که در واقع بانوان مادران فردا هستند و هر چقدر این حمایت بیشتر باشد جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

به گقته بیکلیکلی امسال کمبودها خیلی کمتر شده و با ورود سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رسیدگی ها و امکانات بهتر شده و وضعیت تیم سال به سال بهتر می شود.

وی بیان کرد: بسکتبال اولین رشته ورزشی این شهر است و طرفداران زیادی دارد و مردم شهر و ارگانها نگاه ویژه ای به آن دارند و به آن حرفه ای نگاه می کنند و باید از این پتانسیل استفاده کرد چون با آن می توان دل قشرهای زیادی را شاد کرد ضمن اینکه یک فعالیت سالم است.

بیکلیکلی گفت: امیدوارم امسال با ایجاد آکادمی که مدیر باشگاه قول دادند و از ایشان تشکر می کنم ، بتوانیم اتفاق بزرگی در قسمت پایه و بومی سازی داشته باشیم و در همین راستا سرپرست شهردار ی گرگان ، رضاییان مدیر باشگاه و علمی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی نیز بابت تهیه امکانات و ساماندهی ما را یاری کرده اند.

گفتنی است تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان امسال با ترکیب ۱۰ نفره نیلوفر مفیدی ، شیما خوش آیین ، تینا عیسائیان ، شادی عبدالوند ، کیمیا یزدیان تهرانی، فاطمه گلابگیر ، زهرا قیس ، حورا چراغعلی، سارینا حسینی ، ساجده تاشی در لیگ برتر بسکتبال شرکت می کند.

همچنین نازنین حسینی سرپرست ، نیکا بیکلیکلی سرمربی ، لیلی اطمینان مدیر فنی ، ریحانه باقری کمک مربی ، کوثر نیشابوری آنالیزور، رعنازیادلو آمار و شادی حسینی مربی بدنساز این تیم هستند.