رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان:

زراعت چوب در ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی رامیان انجام شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان درشرق استان گلستان از زراعت چوب در ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار، کم بازده و حاشیه زمین‌های کشاورزی و نیز مستثنیات این شهرستان خبر داد و گفت: برای توسعه این نوع زراعت طی نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی‌ لازم صورت گرفته است.

به گزارش ساجد خبر، یدالله رجبلو با اعلام این خبر اظهار کرد:  توسعه زراعت چوب در رامیان در راستای طرح ملی این نوع زراعت و با کاشت گونه‌های سریع الرشد مانند “اکالیپتوس و صنوبر” از چند سال پیش شروع شده و فقط در سال گذشته ۴۰ هکتار از این نوع زراعت انجام شد.

وی اضافه کرد: حفاظت از عرصه‌های جنگلی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال و تامین نیاز صنایع سلولزی و چوبی از مهمترین اهداف اجرای طرح ملی زراعت چوب است.

رجبلو ادامه داد: زراعت چوب همچنین یکی از موثرترین راهکارها برای ممانعت از قطع درختان جنگل، کاهش قاچاق چوب و صدمات جبران ناپذیر به طبیعت و کمک به اقتصاد و معیشت کشاورزان است.

رییس اداره منابع طبیعی رامیان بیان داشت: برای توسعه کشت زراعت چوب در این شهرستان کلاس‌های ترویجی برای زارعین و سرمایه‌گذاران و اعطای برخی مشوق‌ها از جمله ارائه مشاوره فنی و توزیع نهال رایگان انجام شده است.

وی گفت: تاکنون ۱۷ هزار اصله گونه “صنوبر” و سه هزار اصله گونه “اکالیپتوس” به طور رایگان بین کشاورزان متقاضی زراعت چوب در رامیان توزیع شده است.

رجبلو با درخواست از متقاضیان زراعت چوب در نیمه دوم امسال جهت ارائه تقاضا به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان، افزود: کارشناسان این اداره به علاقمندان، مشاوره‌های فنی و تخصصی در تمام مراحل کشت، داشت و برداشت ارائه می‌دهند.