نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

نتیجه کارهای زیرساختی دولت سیزدهم چند سال بعد مشخص می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد بر این که برخی معنای دولت مردمی را به اشتباه انجام همه خواسته‌های مردم می‌دانند گفت: دولت سیزدهم به دنبال کار زیرساختی برای مردم است که نتیجه و اثر برخی از آن‌ها چند سال بعد مشخص می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گلستان گفت: در برخی جاها و موارد این استثنا وجود دارد که از نظرات و خواسته‌های مردم استفاده شود، اما این معنای واقعی دولت مردمی نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در گذشته برخی طرح‌های جنگل‌کاری ارائه می‌دادند و دولت بدون توجه به اهلیت آنها، تسهیلات و وام‌ در اختیارشان می‌گذاشت، اما نتیجه کار مشخص نبود در صورتی که دولت خود می‌تواند اقدام به انجام چنین طرح‌هایی کند که ماحصل آن نفع و سوددهی به مردم باشد.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها به ویژه در استان‌های شمالی و از جمله گلستان، نعمت بزرگ الهی است و زمانی که از استان‌های شمالی به سمت کویر و مناطق گرم و خشک می‌رویم قدر و ارزش این مواهب و نعمت‌های الهی برای ما قابل درک خواهد بود.

امام جمعه گرگان افزود: متولیان امر با توجه به بارش‌هایی که در این منطقه داریم برای جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب‌های ناشی از آن لازم است تا در ارتفاعات جنوبی استان اقدام به گسترش و پوشش جنگلی آن نقاط نمایند و بطور جدی برای حفاظت از منابع طبیعی وارد میدان عمل شوند.

وی ادامه داد: در گذشته بارها توصیه و تاکید کرده بودیم که در منطقه گردشگری زیارت برای جلوگیری دست‌اندازی به اراضی و زمین‌های منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به ویژه در مناطق ممنوعه تابلوهای اطلاع‌رسانی نصب شود، اما این کار صورت نگرفت که امروز شاهد وضعیت اسفناک این منطقه بِکر گردشگری در استان هستیم.

وی تصریح کرد: در منطقه شمال گلستان که به گفته مسوولان ۷۰۰ هکتار اراضی داریم که با اجرای طرح‌های جنگل‌کاری می‌توان از آن بهره کافی و لازم به ویژه در حوزه اشتغال و اقتصاد ساکنان آن منطقه را داشت، باید طرح‌های عملی در مقیاس کوچک داده شود و سپس با به نتیجه رسیدن آن طرح‌ها، آن را بسط و گسترش دهیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: ساکنان مناطق شمالی استان دارای مشکلات عدیده از قبیل بیکاری هستند که نیاز است طرح‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع با کمک و همراهی و همکاری مردم انجام شود تا منافع آن ضمن سرسبز شدن استان، به سود مردم در جهت حل مشکلاتشان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان از مدیرکل منابع طبیعی و همکاران و کارشناسان این حوزه خواست تا سریع‌تر نسبت به سبز کردن مناطق شمالی کارها و برنامه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کنند تا زودتر مشکلات مردم برطرف و در آنان امیدآفرینی ایجاد شود.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و معضلات بیکاری ساکنان مناطق شمالی استان بدون شک در جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و ایجاد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.

امام جمعه گرگان گفت: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها متاسفانه برخی افراد نگاه‌شان به اصطلاح تا نوک بینی است و فقط جلوی پای خود را می‌بینند و به دیگر ابعاد کار و وسعت و نتایج آن در آینده واقف نیستند، در صورتی همین طرح‌ سرسبز کردن مناطق شمال گلستان، در سایر مسائل استان از جمله مشکلات آبی و خاکی و حتی ورود ریزگردها ناشی از خشک شدن تالاب‌های آن مناطق و نیز ورود آن از صحرای “قره‌قوم” کشور ترکمنستان اثر مطلوب و موثر دارد.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب و موثر دولت در گلستان به ویژه در مناطق شمالی آن، اجرای طرح زهکشی اراضی است که بودجه و اعتبارات خوبی به این کار اختصاص داده و نتایج این کار به گفته کشاورزان و ساکنان آن مناطق افزایش محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است، بطوری که به گفته کشاورزان آن مناطق قبل از زهکشی در هر هکتار ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شد و اکنون بعد از اجرای این طرح میزان برداشت به بیش از دو تُن در هکتار رسیده است.