دبیر مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی:

تجهیزات و لوازم آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای باید مدرن باشد/ایجاد رشته های مرتبط با اشتغال در منطقه آزاد

دبیر مجمع نمایندگان مردم گلستان و نماینده مردم گنبدکاووس و اینچه‌برون در مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیزات و لوازم آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای باید مدرن و مطابق به آخرین مدل‌های روز باشند و از سوی دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای باید رشته‌های آموزشی و مهارتی خود را مطابق با نیازهای کشور و همچنین در قالب برش‌های استانی ایجاد کند.

به گزارش ساجد خبر، امانقلیچ شادمهر جمعه شب در جلسه مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با حضور غلامحسین حسینی‌نیا (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) در گرگان اظهار کرد: در راستای حل معضل بیکاری جوانان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بنگاه‌های خوبی برای حل این معضل و اشتغال جامعه هدف هستند.

وی افزود: باید بستری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شود تا جوانان و خانواده‌ها در راستای حل معضل اشتغال و بیکاری به این مراکز اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نیاز است تا در راستای بسط و گسترس فرهنگ مهارت‌آموزی که بسیاری از دغدغه جامعه و مسوولان را برای جوانان حل خواهد کرد، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

شادمهر ادامه داد: تجهیزات و لوازم آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای باید مدرن و مطابق به آخرین مدل‌های روز باشند و از سوی دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای باید رشته‌های آموزشی و مهارتی خود را مطابق با نیازهای کشور و همچنین در قالب برش‌های استانی ایجاد کند.

نماینده مردم گنبدکاووس و اینچه‌برون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حوزه سوارکاری و پرورش اسب در حوزه انتخابیه وی مورد توجه و استقبال خوب جوانان است، یادآور شد: اگر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بتواند در این شهرستان مهارت‌آموزی در رشته‌های مرتبط با این حوزه را ایجاد نماید، بدون شک مورد استقبال کم‌نظیر و حای بی‌نظیر جوانان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر پس از دوره‌های آموزشی مورد نظر جوانان به راحتی وارد بازار کار خواهند شد تا بخشی از معضل اشتغال جامعه هدف در این شهرستان برطرف شود.

وی اضافه کرد: تاسیس و راه‌اندازی منطقه آزاد اقتصادی اینچه‌برون یکی از مزیت‌های خاص و شاخص در گلستان است که با آغاز رسمی فعالیت این منطقه، در پنج سال آینده شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید رشته‌های آموزشی و مهارتی مرتبط با منطقه آزاد اقتصادی را در استان ایجاد نماید تا جوانان با سپری کردن این دوره‌های مهارت‌آموزی بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند.