جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در گنبدکاووس برگزار می‌شود

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به سابقه این شهرستان در پرورش اسب ترکمن گفت: جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن پاییز امسال به میزبانی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

به گزارش ساجد خبر، مهدی دهرویه روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره برای رونق و شکوفایی بهتر صنعت پرورش اسب در این شهرستان لازم است هر چه زودتر کمیته‌های اجرایی، علمی-فرهنگی، روابط عمومی و تبلیغات و پشتیبانی آن فعال شود.

وی کمک به توسعه سوارکاری و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی را از اولویت‌های فرمانداری گنبدکاووس برشمرد و از مسوولان برگزار کننده جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خواست برای کمک به تامین هزینه‌های این جشنواره نشستی با فعالان این حوزه برگزار کنند.

فرماندار گنبدکاووس افزود: می‌توان علاوه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی، از کمک متمولان، خیران و سرمایه‌گذران حوزه صنعت اسب در سطح شهرستان برای برگزاری این جشنواره به بهترین نحوه ممکن بهره گرفت و در نشست هماهنگی بعدی که زمان آن ۱۰ روز آینده است باید مسائل مالی و نحوه دقیق میزبانی مشخص شود.

دهرویه ادامه داد: این جشنواره با پیش بینی حضور بیش از ۱۵۰ راس اسب از استان‌های مختلف و حضور داور بین المللی طبق برنامه ریزی اولیه ۲۷ مهر ماه امسال در محل مجموع سوارکاری گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال‌های بعد می‌توان در کنار جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن، همایش‌هایی در مباحث تخصصی‌ با حضور محققان و پژوهشگران مطرح ملی و بین المللی هم به میزبانی گنبدکاووس برگزار کرد.

فرماندار گنبدکاووس افزود: با توجه به اینکه گنبد به عنوان مهد و خاستگاه اسب اصیل ترکمن شناخته می‌شود باید درآمد حاصل از فعالیت در این حوزه را برای مردم این دیار هزینه کرد.