معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان:

گلستان آماده کشت گندم، جو و کلزا در ۵۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: مقدمات آغاز سال جدید زراعی برای کشت محصولات کشاورزی از جمله سه محصول استراتژیک گندم، جو و کلزا با پیش‌بینی سطح کشت ۵۲۰ هزار هکتار در این استان فراهم شد.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا عباسی اظهار کرد: گلستان پیشرو تولید محصولات استراتژیک است و برای سال زراعی پیش‌رو، کشت گندم در ۳۸۵ هزار هکتار، جو در ۷۵ هزار هکتار و دانه روغنی کلزا در ۶۰ هزار هکتار را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: برای پیشبرد برنامه‌های تدوین شده برای سال زراعی آینده، جهادکشاورزی گلستان نسبت به تهیه و تامین نهاده‌های مورد نیاز از جمله انواع کود شیمیایی و بذرهای اصلاح شده نموده است.

عباسی ادامه داد: تاکنون افزون بر ۳۰ هزار تن انواع کود شیمیایی از جمله کود “ازته” و “پتاسه” تامین شده که بزودی توزیع آن توسط کارگزاری‌های رسمی آغاز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان از تامین ۴۷ هزار تن بذر گندم و جو برای کشت پاییزه این ۲ محصول خبر داد و گفت: بزودی عملیات بوجاری و ضدعفونی کردن این بذرها توسط ۱۵ واحد تولیدی و کارخانه مرتبط آغاز می‌شود.

وی گفت: گلستان در سال زراعی جاری (۱۴۰۱ – ۱۴۰۰) با برداشت ۹۸۰ هزار تُن گندم از ۳۷۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت، موفق به تکرار رتبه دوم تولید این محصول راهبردی در کشور شد.

عباسی ابراز امیدواری کرد تا سال زراعی پیش رو که در گلستان از اوائل مهرماه امسال با کشت دانه روغنی کلزا آغاز خواهد شد، شرایط اقلیمی امکان سطح کشت پیش بینی شده را فراهم کند.