معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور:

خیران بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت و بهداشت و درمان کمک کردند/ وجود ۱۴۰ هزار خیر در حوزه سلامت

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت:خیرین در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت و بهداشت و درمان در کشور کمک کردند.

به گز ارش ساجد خبر، اسماعیل غنیان روز یکشنبه در جلسه هیات امنای مجمع خیرین سلامت گلستان اظهار کرد: اکنون در کشور ۱۴۰ هزار خیر سلامت در کنار حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت در ۳۰۰ شهر ایران دارای دفتر و نمایندگی است.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه رویکرد و سیاست مهم مجمع خیرین سلامت کشور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سالروز تشکیل این مجمع این است که نگاهمان ابتدا به سوی استان‌های کمتر برخوردار کشور باشد.گفت: مجمع خیرین سلامت کشور عزم خود را برای محرومیت‌زدایی و رفع کمبودها در عرصه سلامت کشور جزم کرده و بر این اساس بهسازی و ساخت مراکز و خانه‌های بهداشتی در مناطق محروم و مجهز کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به انواع تجهیزات پزشکی مورد نیاز از اهم فعالیت‌ها و استراتژی کاری این مجمع است.

غنیان افزود: هدف اصلی این مجمع احداث مراکز درمانی است، اما این مجمع در خصوص خرید تجهیزات برای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت نیز فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: کار نیکوکارانه و خیرخواهانه امری خدایی و معرفتی است که باید با فراست، نیکوکاران را شناسائی و از نعمت‌‎های خدادادی در اختیار آنها در راه کمک به مردم و حل مشکلات حوزه سلامت کشور به نحواحسن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: خیرین سلامت یاران همیشگی دانشگاه و مایه مباهات و افتخار هستند که در روزهای مقابله با بیماری کرونا گام‌های بزرگی را برای خدمت به مردم برداشتند.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خیرین سلامت به‌ عنوان بازوی توانمند دولت محسوب می‌شوند و همچنین به عنوان موتور محرک دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کنند.

غنیان ادامه داد: خیرین سلامت دارایی خود را در یکی از بهترین راه‌های ممکن هزینه کرده‌ و بدون شک ورود به این عرصه ناشی از اعتقاد قلبی به جهان آخرت است که این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان خیرین سلامت را بازوان پرتوان حوزه سلامت دانست و گفت: در یک دهه اخیر فعالیت‌های خوبی در استان توسط خیرین انجام شده است.

سعید گل‌فیروزی در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت دانشگاه اتمام پروژه‌های ناتمام است، اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۵ پروژه ناتمام دانشگاه را به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امید داریم با همدلی و مشارکت و یاری بیشتر از پیش خیرین سلامت بتوانیم پروژه‌های حوزه سلامت را به سرانجام برسانیم.