معاون خدمات شهری شهرداری گرگان:

شناسنامه دار شدن کارگران روزانه گذرگاه ها با ایجاد ” ساختمان ایست کار”

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: اجرای طرح "ساختمان ایست کار" در راستای ساماندهی کارگران از گذرگاه ها و معابر، اجرایی شده و برای تمامی کارگرانی که به این ساختمان مراجعه می کنند کارت شناسایی صادر و از طریق درخواست های مردمی به محل مورد نظر برای انجام فعالیت روزانه مراجعه می کنند.

احمد سالاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساجد خبر، اظهار کرد: این طرح  با ایجاد یک ساختمان در فضای ۴۰۰  متر مربع و امکانت اولیه و مدیریت مستقل ایجاد شده و کارگرانی که سر گذرگاه ها برای کارهای ساختمانی و خدماتی می نشستند حالا به این ساختمان مراجعه کرده و برای آنها کارت شناسایی صادر می شود.

وی افزود:  از سوی دیگر شهروندان با مراجعه به سایت “ایست کار” و درخواست نیروی کار می توانند از کارگران این ساختمان که به نوعی شناسنامه دار شده اند در بخش های مختلف ساختمانی و کارهای خدماتی و نظافتی بدون دغدغه استفاده کنند.

سالاری ادامه داد: تا کنون۵۰۰کارگر گذری در این ساختمان ثبت نام و کارت شنایی دریافت کرده اند و شهروندان می توانند با شماره ۳۸۹ ۵از این سامانه درخواست کارگر داشته باشند و با تماس های خود در جهت توسعه شهر گرگان به شهرداری کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: از تاریخ اول فروردین ماه امسال شهرداری گرگان با سه شرکت پیمانکاری که کار خدمات شهری از جمله نظافت،  جمع آوری زباله و شستشوی معابر را بر عهده دارند قرار داد منعقد کرده و در حال حاضر تعداد حدودا ۵۰۰  نیروی پاکبان،  راننده و خدماتی که کار نظافت شهری را بر عهده دارند مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:،  یکی دیگر از موضوعات مهمی که در ۵ ماهه امسال در دستور کار شهرداری قرار گرفت جمع آوری سگهای بلاصاحب و رها شده در سطح شهر بود که پناهگاه جمع آوری این سگ ها،  عقیم سازی و درمان و رها سازی آنها در خردادماه امسال در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساخته و افتتاح شد که یکی از نیازهای مهم شهرو شهروندان گرگانی بود.

وی ادامه داد: این پناهگاه با نظارت شهرداری،  همیاری بهداشت و دامپزشکی استان و مدیریت بخش خصوصی اداره می شود.

سالاری گفت:  این پناهگاه ظرفیت نگهداری۱۵۰  قلاده سگ را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه غذا دادن شهروندان از روی دلسوزی به سگ ها موجب ورود بیشتر آنها به شهر شده است،  اظهار کرد: روند غذا دهی شهروندان به سگ ها موجب اشتیاق حضور آنها در کوچه ها،  خیابان ها و معابر شده است و تا کنون اطلاع رسانی گسترده ای برای امتناع شهروندان از غذا دادن به سگ ها در سطح شهر انجام شده و نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم.

سالاری یکی دیگر اقدامات مهم حوزه شهری در سال جدید را راه اندازی دبیرخانه مشورتی معاونان خدمات شهری شهرداری های شمال و شمال شرق کشور توسط شهرداری گرگان عنوان کرد و گفت: راه اندازی این دبیرخانه موضوع مغفول مانده ای بود که تا کنون اجرایی نشده بود و حالا با ابتکار شهرداری گرگان در راه اندازی این مجمع مشورتی ، جلسات آن هر دوماه یکبار در یکی از شهرهای عضو این مجمع برگزار می شود.

وی در رابطه حل مساله پسماندهای شهر گرگان هم اظهار کرد: قراردادهایی را در زمینه دفع پسماند به امضا رساندیم که از ابتدای سال اجرایی شده که زباله های شهری از سکوی موقت زباله به ۴۵ کیلومتری گرگان در محل گمیشان که سازمان مدیریت پسماند در آنجا اقدام به جداسازی و معدوم سازی زباله ها و همچنین تهیه کود کمپوست می کند،  انتقال پیدا کرده است.

سالاری با بیان اینکه گرگان یکی از شهرهای موفق در زمینه مدیریت بحران هایی چون سیلاب شهری ، باران و طوفان بوده است،  بیان کرد: به محض اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تغییر شرایط جوی به سرعت ستاد بحران شهرداری تشکیل و نیروها برای ساماندهی در سطح شهر و خدمت رسانی به شهروندان حاضر می شوند و شهر را به شرایط عادی باز می گردانند.

وی افزود: طرح پدافند غیر عامل شهرداری گرگان نیز به عنوان یکی از طرح های برتر کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

سالاری در ادامه با بیان اینکه تجهیزات پیمانکاران شهرداری فرسوده است،  اظهار کرد: به این مساله به خوبی واقف هستیم و میدانیم که وجود این وسایل زیبنده شهر گرگان نیست و شهرداری به روز شددن این تجهیزات را در قرارداد پیمانکاران منعقد کرده است،  اما با توجه به هزینه بالای ماشین آلات پیمانکاران، شهرداری سعی کرده تا به آنها فرصت بدهد که از ماشین الات کوچک شروع کنند و با دریافت تسهیلات کم بهره بتوانند این ناوگان را به روز رسانی کنند.

به گفته وی این پیمانکاران نیازمند به روزکردن ۱۵ دستگاه ماشین آلات هستند.

سالاری افزود: در همین رابطه برای ممانعت از آب پاشی با تانکر در سطع معابر و فضاهای سبز حدود ۴۲ کیلومتر از فضاهای سبز شهری گرگان مجهز به  آبیاری تحت فشار شده است و همچنان این طرح در حال توسعه است.