رییس جهاد کشاورزی گلستان:

افتتاح ۶۱ پروژه در استان گلستان به مناسبت هفته دولت/برای طرح‌های کلان پیوست فرهنگی را اضافه می‌کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۶۱ طرح در استان گلستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد که این طرح ها با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و بیش از ۴۰۰ شغل ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد برزعلی، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت‌هایی که دولت مردمی در یک ساله گذشته به مردم گلستان در حوزه کشاورزی ارائه کرده در چندین بخش تولیدات گیاهی، دام و طیور، مدیریت اراضی‌، حوزه، آب و خاک و صنایع تبدیلی و تکمیلی و ترویج کشاورزی است.

وی افزود: رمت آب بندان‌ها، سامانه نوین آبیاری، انتقال آب با لوله در بخش کشاورزی، زهکشی، بازسازی و نوسازی قنات‌های استان، تکمیل شبکه آبیاری در روستاهای وحدت و رسالت و ارائه خدمات نهاده برای محصولات زراعی را به عنوان بخشی از خدمات جهاد کشاورزی در هفته دولت امسال نام برد.

برزعلی ادامه داد: جهاد کشاورزی در طرح‌های تشویقی خود صنایعی که با فناوری بالا هستند را حمایت می‌کند که یکی از آنها قطعه بندی مرغ است و امیدواریم با تسهیلاتی که جهاد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد شاهد صنایع با فناوری بالاتر در استان باشیم.

وی گفت: سیاست جهاد کشاورزی بر افزایش خرید تضمینی محصولات است که این امر هم به تولیدات بیشتر محصولات اساسی در کشور کمک می‌کند و هم مانع از ضرر و زیان کشاورزان و ماندن محصول بر روی دستان آنها خواهد شد.

برزعلی اظهار کرد: رای طرح‌های کلان پیوست فرهنگی را اضافه می‌کنیم به این معنا که تبیین شود این طرح‌های اجرایی آب و خاک چه تاثیری بر اقتصاد روستاهای آن مناطق دارد.

وی اضافه کرد: در کشت قراردادی برنج در سال جاری در گلستان ۱۰ هزار هکتار ابلاغ شده بود و این عدد به ۱۲ هزار هکتار رسید که بیشتر در حوزه نسق بوده است.

به گفته برزعلی سازمان جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی یکی از بخش‌های بسیار مهم تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف تولیدی و حتی صنعتی است.