مدیرکل بازرسی گلستان :

عملکرد بانک‌های گلستان در پرداخت وام طرح جوانی جمعیت رصد می‌شود

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: عملکرد بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری در طرح حمایت از جوانی جمعیت رصد می‌شود.

به گزارش ساجد خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمدتقی حاجی‌مشهدی روز یکشنبه اظهار کرد: با مدیران بانک های گلستان که در ارایه تسهیلات به متقاضیان طرح حمایت از جوانی جمعیت سنگ اندازی کنند برخورد خواهد شد.

وی به عملکرد بانک های گلستان در ارائه تسهیلات فرزندآوری اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به چهار هزار و ۶۸۹ متقاضی در استان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از هفت هزار متقاضی در مرحله تکمیل پرونده و نوبت دریافت تسهیلات فرزند آوری از بانک های عامل استان هستند.

مشهدی با تاکید بر شتاب در پرداخت تسهیلات وام ازدواج و ودیعه مسکن به متقاضیان افزود: حدود ۲۰ هزار متقاضی وام ازدواج در استان ثبت نام کرده اند که تاکنون حدود هشت هزار این وام را دریافت کردند.

وی افزود: مطابق گزارش دریافت شده از بانک ها، بیش از چهار هزار متقاضی وام ازدواج در استان برای تکمیل مدارک مراجعه نکرده و ۶ هزار متقاضی هم در مرحله تکمیل پرونده و نوبت دریافت وام هستند.

در نشست اخیر ستاد حمایت از جوانی جمعیت گلستان، تاخیر در پرداخت وام ازدواج جوانان از سوی برخی از بانک های استان یکی از دغدغه های مهم متقاضیان از سوی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان عنوان شد.

همچنین آزاده رجبی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان بر سرمایه گذاری بیش از گذشته دستگاه ها و بانک ها در حمایت از جوانی جمعیت استان از جمله آسان‌سازی پرداخت وام ازدواج و تامین زمین ساخت مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر تاکید کرد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف وجود دارد که ۴۷ درصد از این جمعیت روستایی هستند.