استاندار گلستان:

۸۸ درصد پروژه های پیش بینی شده برای هفته دولت گلستان به بهره برداری می رسد/ درآمد ناخالص فعلی گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان

استاندار گلستان گفت: ۸۸ درصد پروژه های پیش بینی شده برای هفته دولت گلستان شامل ۲ هزار و ۸۴۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که بیانگر عزم جدی دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان و مولدسازی منابع و سرمایه های موجود گلستان است .

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی محمد زنگانه ظهر امروز  در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شده، اظهار  کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسیده سال‌ها به صورت نیمه تمام معطل مانده و عمر برخی پروژه ها از یک دهه نیز عبور کرده بود.

وی افزود: دولت سیزدهم مبنا را بیشتر  از آنکه به کلنگ زنی طرح ها بگذارد بر اتمام طرح هایی گذاشته که شاید ۱۰ سال از عمر آنها گذشته و همچنان تا تمام باقی مانده است.

استاندار گفت: در هفته دولت امسال سه هزارو ۲۱۵ پروژه و طرح  با اعتباری بالغ بر ۹۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در گلستان تکمیل و یا  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

وی در ادامه به شرایط گلستان از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی اشاره کرد و گفت : با ترسیم چشم اندازاستان این سرانه که در حال حاضر نصف میانگین کشور است افزایش خواهد یافت.

زنگانه افزود: درآمد ناخالص فعلی گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان است که باید به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسد که برای تحقق این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی در استان هستیم.

استاندار گلستان اظهار کرد : در ماه های اخیر و در راستای اعتبارات سفر استانی هیات دولت در قالب ریالی و ارزی و همچنین سرمایه گذاری ارزی و ریالی پیش بینی شده برای پتروشیمی گلستان رقمی معادل ۵۸۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

زنگانه به آخرین روند پیشرفت پتروشمی گلستان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر گام های ۱۲ گانه ایی برای نهایی شد این طرح بزرگ ترسیم شده و در این راستا هفته گذشته مذاکرات مطلوبی با رییس مجلس شورای اسلامی انجام شده تا حل برخی دغدغه ها شتاب بگیرد.

استاندار گلستان با قدردانی از زحمات خبرنگاران و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان برای مشارکت در قرارگاه خبری شهید همدانی افزود: اصحاب رسانه ها  در جنگ روایت ها در زمره افسران پیشگام محسوب می شوند و باید با حداکثر ظرفیت و انرژی، زحمات و کوشش دولتمردان را بازگو کنند.