مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان:

ارسال۴۵ هزار نامه با موضوعات کمک مالی در سفر رئیس جمهور به استانداری/ورود این دفتر به پیشگیری از فساد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان در قالب سامد و میزهای خدمت حضوری ۴۵ هزار نامه با موضوعات کمک مالی، تقاضای وام، وام‌های خود اشتغالی و تقاضای اشتغال بوده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، هانی محمدی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: از تعداد متقاضیان دریافت وام اعلام شده ، ۵ هزار نفر شرایط لازم برای دریافت کمک‌های مالی بلاعوض را داشتند که در مرحله اول ۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: ۱۱ هزار نفر متقاضی وام قرض‌الحسنه بودند که ۷۵ میلیارد تومان به ۴ هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

محمدی گفت: ۳۵۹۵ نفر نیز برای دریافت وام‌های خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع شده است که تاکنون ۹ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: از همه مدیران کل یک برنامه عملیاتی خواسته شد که ارزیابی آنها طبق دستور استاندار در دو بازه زمانی ۶ ماهه در طول سال انجام می‌شود.

محمدی بیان کرد: این ارزیابی براساس همان برنامه عملیاتی و و سیاست‌های ابلاغی استاندار انجام می‌شود. ارزیابی ۶ ماهه اول امسال مدیران کل در قالب ۱۰ شاخص تعیین‌شده از نیمه اول شهریورماه آغاز می‌شود.

وی افزود: برای فرمانداران و مدیران ستادی نیز تکالیفی پیش بینی شده که شاخص‌های موردنظر به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شده که ارزیابی ۶ ماهه اول از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد.

محمدی گفت: این دفتر مرجع حل اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی است. همچنین در زمینه امور حقوقی نیز متولی پاسخگویی به دستگاه قضایی در صورت شکایت از استانداری، خواهد بود.

وی افزود: دفتر بازرسی استانداری در زمینه پیشگیری از فساد نیز از جمله در حوزه‌های آرد و نان، پیگیری موضوع خاموشی معابر و محورها و آببندان‌های غیرمجاز ورود جدی داشته است.

محمدی بیان کرد: در ۶ ماهه اول فعالیت استاندار، ۳۸ کارگروه برگزار شد که قرار شد مصوبات این کارگروه‌ها در سایت استانداری بارگذاری شود.