شهردار گرگان:

شرایط فعلی جامعه باعث شده ضرورت جهاد تبیین اهمیت مضاعفی پیدا کند

شهردار گرگان گفت: شرایط فعلی جامعه باعث شده ضرورت جهاد تبیین اهمیت مضاعفی پیدا کند و به همین دلیل رهبر انقلاب روی این عنوان تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد رضا سبطی عصر امروز در جمع عزاداران حسینیه محبّان حضرت ابوالفضل (ع) چهاردهی‌های مقیم‌ گرگان با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، با بیان اینکه مسئله مطالبه‌گری یکی از جلوه‌های جهاد تبیین است، اظهار کرد: جهاد تبیین را از حضرت زینب (س) بیاموزیم چرا که اگر او وارد میدان تبیین نشده بود، همان انحرافات منجر به عاشورا را در تاریخ ادامه می‌دادند و چیزی از اسلام واقعی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: نهضت خونین و جاودانه کربلا از مهمترین حوادث تاریخ اسلام به شمار می رود زیرا این نهضت حق را از باطل جدا نموده است.

سبطی گفت: در طول تاریخ، انقلاب های فراوانی به وقوع پیوسته و افراد بسیاری از خودگذشتگی و فداکاری کرده اند اما با گذشت زمان، از یادها فاصله گرفته اند اما نهضت عاشورا با مرور زمان، پیوسته در دلهای مسلمانان ماندگار شده است.

شهردار گرگان در ادامه با اشاره به فعالیت های شهداری گرگان در خوزه عمرانی و بهسازی شهر گرگان هم بیان کرد: ما در حوزه شهرداری ۳۷۲ وظیفه قانونی و عرفی برعهده داریم که با روشنگری بین مردم باید مطالبه گری شود.

سبطی با اشاره  به موضوع «محله محوری» عنوان کرد: در طرح محله محوری ۱۳ موضوع در ۱۴ محله کم برخوردار هدف، جهت رسیدگی تا پایان سال و رسیدن به وضعیت مطلوب در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنده از اول آبان ۱۴۰۰ که لباس خدمت در شهرداری را برتن کرده ام اولین وظیفه خود را بررسی و شناخت کمبودها محلات سطح شهر برای فراهم آوردن ابتدایی ترین خدمات در این مناطق دانستم.

شهردار گرگان در پایان با اشاره به وضعیت شهر بازی گرگان هم گفت: شهربازی مدرن گرگان که از زمان کلنگ زنی تا آبان ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی به ما تحویل داده شد، بحمدالله با تلاش همکاران در ۷ ماه اخیر ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز نخست آن تا مهرماه به اتمام می رسد.”