معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

پیگیری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بهره برداران در دیمزارهای گلستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) پیگیری می شود.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا عباسی اظهار کرد: با هدف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان و بهره‌گیری از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید کشاورزی از سال گذشته تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

وی افزود: از این اعتبار، حدود ۵۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت خرید ادوات کشاورزی با کارمزد چهار درصد و بازگشت پنج ساله است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را افزایش عملکرد در واحد سطح، کمک به بهبود معیشت اقشار مناطق محروم، اصلاح الگوی کشت، استفاده از بذور گواهی شده استاندارد، تناوب زراعی و کشت مستقیم دانست.

به گفته وی، گندم، جو، کلزا، کاملینا، گیاهان دارویی، علوفه، نخود و عدس محصولات زیر پوشش این طرح هستند و بهره برداران می توانند از مزایای آن در تولید محصول استفاده کنند.

مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، امسال برای اجرای طرح مزبور پوشش ۲۱۰ هزار هکتار اراضی دیمزار استان برنامه ریزی شده است.

طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور از جمله گلستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مدت زمان پنج ساله برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده است.

اجرای طرح جهش تولید توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گلستان از سال زراعی ۹۹ – ۹۸ با نظارت این ستاد و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان آغاز شد که در نخستین سال ۲۰ هزار هکتار کلزا در دیم‌زارهای کم‌بازده شمال گلستان زیر کشت رفت و در دومین سال اجرا به ۷۰ هزار هکتار با کشت گندم و کلزا در استان افزایش یافت.

پیشتر محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان به ایرنا اعلام کرده بود: این استان شمالی در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و در میان ۱۵ استان کشور رتبه سوم را در سال زراعی جاری از آن خود کرده است.