رییس اداره رسانه و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

صدور هفت مجوز رسمی برای فعالیت رسانه‌ای در استان از ابتدای امسال

رییس اداره رسانه و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:از ابتدای امسال هفت مجوز رسمی برای فعالیت رسانه‌ای در استان صادر شد.

به گزارش ساجد خبر ایرج رمضانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۹ فعال رسانه‌ای استان با ارائه درخواست رسمی، در نوبت دریافت مجوز رسمی از هیات نظارت برای آغاز فعالیت خبری در حوزه‌های مکتوب، پایگاه خبری تحلیلی و نشریه الکترونیک هستند.

وی افزود: از این تعداد، ۲۰ درخواست در حوزه نشریه مکتوب، ۱۳ درخواست پایگاه خبری تحلیلی و ۶ درخواست برای فعالیت نشریه الکترونیک است.

رمضانی رسانه های مجوز گرفته در سال جاری را هفته‌نامه‌های ستاره خزر به مدیر مسوولی محدثه اسدی نیا و توسعه گلستان به مدیر مسوولی وحید عرب احمدی، فصلنامه lranian journal of health and development دانشگاه علوم پزشکی گلستان به زبان انگلیسی و به مدیر مسوولی محمد جواد کبیر، پایگاه های خبری تحلیلی شامل آوای کردکوی، بیان همت و سالارنیوز به ترتیب به مدیر مسوولی یعقوب محمودی، عین‌الله تاجیک و سالار احمدی لیوانی و نشریه الکترونیک فصلنامه اجتماعیات با محور ادبیات فارسی و دانشگاه گلستان به مدیر مسوولی وحید رویانی عنوان کرد.

وی به برنامه‌ریزی برای افزایش سواد رسانه‌ای فعالان خبری گلستان اشاره کرد و گفت: اکنون کارگاه روزنامه‌نگاری تخصصی در محورهای گزارش نویسی، مصاحبه، خبر، روابط عمومی و نگارش در مطبوعات در شرق استان در حال برگزاری است.

رمضانی صدور کارت خبرنگاری ، طراحی و فعالیت سامانه فضای مجازی برای ثبت صفحات مجازی در این سامانه از سوی فعالان آن و ساماندهی سرپرستی ها و نشریات محلی با هدف رشد کیفی نشریات و برپایی جشنواره مطبوعات با همکاری خانه مطبوعات را از دیگر برنامه های در دست اجرا برای حمایت از رسانه های فعال گلستان برشمرد.

به گفته وی اکنون گلستان ۱۷۰ مجوز رسمی دارد که ۶۷ در حوزه پایگاه خبری تحلیلی ، ۱۸ مجوز نشریه الکترونیک و بقیه نشریه چاپی یا مکتوب است .