استاندار گلستان:

۲۹ پروژه بزرگ اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در گلستان مشخص شد

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه داخلی و خارجی برای توسعه استان گفت: ۲۹ پروژه اولویت‌دار و شاخص برای سرمایه‌گذاری از سوی چند دستگاه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مشخص شد.

به گزارش ساجد خبر، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: از مجموع این پروژه‌ها، چهار پروژه مربوط به حوزه عشایر، ۲ پروژه مربوط به راه‌آهن، ۱۳ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۶ پروژه در حوزه آب منطقه‌ای و سه پروژه در حوزه برق است.

وی بیان کرد: دستگاه‌هایی مرتبط مانند جهادکشاورزی، شیلات، پارک علم و فناوری، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی باید در یک هفته مجوزهای مرتبط با این پرژه‌ها را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.

استاندار گلستان افزود: همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده برای سرمایه‌گذاری از امور اراضی و منابع طبیعی استان خواست در مدت زمان یک هفته، زمین‌هایی که قابلیت توسعه سرمایه‌گذاری دارند را مشخص و اعلام کنند.

زنگانه افزود: دستگاه‌ها باید مجوزها و استعلام‌ پروژه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری را در راستای توسعه و صنعت آمایش و معطل نشدن سرمایه‌گذار بدون ‌نام بگیرند.

وی تاکید کرد: براساس مصوبات استانی طولانی‌شدن درخواست استعلام تا ۲ هفته به معنای موافقت دستگاه مربوطه است.

استاندار گلستان در ادامه بر اهمیت جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاکید کرد و از مدیران خواست در جلسات شرکت کنند.