نماینده مجلس خبر داد:

پیگیری موضوع ابطال واگذاری غیرقانونی ۶۵ هکتار از سواحل گلستان در کمیسیون اصل نود

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ابطال واگذاری غیرمتعارف و غیرقانونی ۶۵ هکتار از سواحل شهرهای بندرترکمن و بندرگز با طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.

به گزارش ساجد خبر، عبدالجلال ایری اظهار کرد: واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بندرگز به یک شرکت عمانی شائبه ها و مشکلات زیادی دارد که از حدود ۲ ماه قبل موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس در حال پیگیری است.
وی اظهارداشت: عرصه مذکور به مستاجر واگذار شده اما تاکنون هیچ عملیات عمرانی و سرمایه گذاری ثمربخشی در منطقه رخ نداده است و هم اینک کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با مکاتبه ای با استانداری گلستان پیگیر مشکلات آن است.
ایری در خصوص عرصه واگذار شده به سرمایه گذار در بندرترکمن تصریح کرد: زمینی ساحلی به مساحت ۱۵ هکتار و به مدت ۴۵ سال به یکی از غیر ساکنان منطقه واگذار شده تا زیرساخت های گردشگری در منطقه احداث شود اما هیچ اقدام بنیادی و اساسی دیده نمی شود.

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان یادآور شد : فرد مدعی سرمایه گذاری با احداث تعدادی غرفه کم دوام و اجاره آن به بومیان بیش از چند صد میلیارد ریال درآمد دارد و فقط کمتر از ۱۵ میلیون ریال به شهرداری بندرترکمن پرداخت می کند.
ایری ادامه داد : با وجود آنکه بیش از ۱۰ سال عرصه در اختیار فرد مدعی سرمایه گذاری قرار دارد اما بر اساس مفاد قرارداد زمان ۴۵ ساله واگذاری پس از اتمام ساخت واحدهای پایدار و صدور پروانه ساخت محاسبه می شود.
وی اضافه کرد : این قرارداد از نظر حقوقی مشکلات بسیاری داشته و ضرورت دارد که بازنگری در این قرارداد هرچه سریعتر اجرایی شود؛ به همین خاطر این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طرح شکایت شده است.