رییس فدراسیون وزنه برداری کشور:

گلستان ظرفیت مناسبی برای برگزاری اردو و تربیت وزنه بردار دارد

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور گفت: گلستان بستر بسیار مناسبی برای آموزش ورزشکاران وزنه بردار، آموزش و برگزاری اردو دارد که امید داریم با انتخاب هیات رئیسه جدید شاهد توسعه این ورزش در گلستان باشیم.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی مرادی عصر امروز در نشست خبری با رسانه های استان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: مشکل ساختاری و مدیریتی در وزنه برداری گلستان با انتخابات امروز ریس هیات گلستان حل خواهد شد.

وی افزود: مدت ها بود به دلیل خلا مدیریتی، هیات وزنه برداری استان با مشکلات زیادی مواجه بود و موجب دلسردی ورزشکاران زن و مرد شده بود.

مرادی گفت: هر آنچه که برای وزنه برداری آقایان در هیات ها به کار گرفته می شود برای بانوان هم هزینه میشود و اینکه گفته میشود برای ورزش وزنه برداری بانوان هزینه ای نمیشود دروغ رسانه های معاند برای تضعیف این ورزش در کشور است.

وی افزود: از این پس برای اعزام وزنه بردار به بازیهای بین المللی از آنها ضمانت دریافت می شود و چنانچه نتوانند ضمانت را انجام دهند امکان اعزام آنان حتی به شرط آوردن مدال وجود ندارد.

رییس فدراسیون وزنه برداری کشور اظهار کرد: خواستگاه بانوان در حوزه ورزش وزنه برداری بالا است و این نوید بسیار خوبی برای کشور است که بانوان ما اشتیاق به حضور در این ورزش دارند و ما نیز حمایت میکنیم.

وی با اشاره به مساله پناهندگی یکتا جمالی گفت: در سه سال و نیم اخیر به اندازه ۵۰ سال بر روی ورزش وزنه برداری بانوان در ایران کار شده است و قرار نیست پناهندگی یک دختر ۱۷ ساله و مصاحبه های وی با رسانه های معاند ورزش زنان را در کشور زیر سوال ببرد .

مرادی ادامه داد: هم شرایط برای تمرین و  حضور بانوانی که علاقمند به وزنه برداری هستند در بسیاری از استان های کشور و از جمله استان گلستان مهیا است و این وایه گویی ها در رابطه با ورزش زنان در ایران فقط ترفند رسانه های خارجی برای ضعیف جلوه دادن ورزش ایران است و شرایط ورزش  و تمرین در این رشته  به مانند مردان برای زنان کاملا مهیا است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور گفت: این فدراسیون یکی از فدراسیون های پیشرو در رابطه با برخورد با دوپینگ ورزشکاران است و با جدیت آزمایش های ورزشکاران را دنبال میکند .

به گفته وی رسانه نقش عمده و مهمی در توسعه ورزش استان و استعداد یابی ورزشکاران دارند  و با به چالش کشیدن مشکلات و فدراسیون ها راه پیشرفت ورزش استان را  هموار می کنند.