مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان :

هزار و ۴۰۰ برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان برگزار می‌‎شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر هزار و ۴۷۸ ویژه برنامه بزرگداشت این روز در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ محمدرضا کاظمی اظهار کرد: صبحگاه مشترک یگان نیروهای مسلح، نواختن زنگ مقاومت ایثار و پیروزی، برگزار سه یادواره شهدا، همایش “خرمشهر در پیش است”، مراسم خاطره گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و عطر افشانی گلزار شهدا از جمله ۴۰ برنامه شاخص‌ تدارک دیده شده برای این ایام است.

وی افزود: اجرای برنامه های ورزشی، پیاده روی بانوان و پیشکسوتان، کوه پیمایی، برگزاری نمایشگاه عکس، مسابقات فرهنگی سلام بر خرمشهر و موضوعات مرتبط با آزادسازی خرمشهر، برگزاری اردوهای یکروزه برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقه فرهنگی وصیت نامه شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اهداء خون، دیدار با علما و ائمه جمعه، برگزاری محافل انس با قرآن و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان بخشی دیگر از برنامه‌های این ایام است.

وی بیان کرد:عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر الگوی مناسبی برای جهاد تبیینی است که باید به آن پرداخته شود چرا که با الگوپذیری از آن می توان در جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقابل مستکبران پیروز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به روز چهارم خردادماه به عنوان روز حماسه دزفول گفت: مقاومت و پایداری مردم دزفول در برابر اصابت ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ تحمیلی و تسلیم‌نشدن در برابر شدیدترین حملات موشکی و بمباران جای تحقیق ویژه دارد.

سرهنگ کاظمی افزود: مردم دزفول در برابر حملات موشکی و هوایی شهر خود را ترک نکرده و بلافاصله پس از اثابت گلوله و موشک به بازسازی اقدام می کردند که اتحاد و همدلی مردم این شهر الگوی مناسبی برای نسل امروز است.

مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان هم در این نشست گفت: ششمین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی کشور در دو مرحله استانی و کشوری با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات و کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه برگزار می شود.

ابوالفضل اعتراف افزود: این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش نامه)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوش‌نویسی)، فیلم و سریال ( سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ)، موسیقی و سرود(موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود دانش‌آموزی و همخوانی)، تولیدات رادیویی(نمایش رادیویی و پادکست) و بخش مردمی (عکس، نقاشی دستی، خوشنویسی و متن نمایشنامه) برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس؛ رهبری الهی، هدایت و فرماندهی دفاع مقدس؛ نقش اقشار مختلف مردم، بسیج و زنان در دفاع مقدس؛ نقش شهیدان، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن موضوعات این جشنواره است.

وی بیان کرد: مرحله استانی این جشنواره مردادماه و جشنواره ملی آبان‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره استانی برای شرکت در جشنواره ملی ارسال می‌شوند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره آثار خود را به آدرس گرگان، بلوار ناهارخوران، تپه نورالشهدا، اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گلستان و یا به آدرس گرگان، جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با شماره واتساپ ۰۹۱۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال نمایند.