مدیر انجمن اهدای عضو گلستان:

جراحی پیوند اعضا به زودی در گلستان انجام می شود

مدیر انجمن اهدای عضو گلستان گفت: به زودی بیمارستانی در استان گلستان به جراحی پیوند اعضای بدن اختصاص داده می شود.

به گزارش ساجد خبر، اربعین ولیخانی اظهار کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان با وزارت بهداشت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جراحی پیوند اعضا در داخل استان خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر عمل پیوند در استان انجام نمی‌شود چرا که بعد از این جراحی مراقبت‌های خاص پزشکی نیاز بوده و شرایط مراقبت بعد از عمل در استان وجود ندارد.

مدیرانجمن اهدای عضو گلستان از احتمال افزایش آمار پیوند در صورت انجام این عمل در استان سخن گفت و تصریح کرد: انتقال بیماران به تهران عموماً با معضلاتی روبرو است و این معضلات درصد پیوند را کاهش می‌دهد که امیدواریم با انجام این عمل در استان شاهد افزایش تعداد پیوند باشیم.

ولیخانی در ادامه وظیفه اصلی انجمن اهدای عضو گلستان را القا فرهنگ اهدا عنوان کرد و گفت: این انجمن صرفاً یک تشکل مردم نهاد بوده که با همراهی مردم سعی در جانمایی فرهنگ اهدای عضو در جامعه دارد.

وی افزود: به عبارتی عمده فعالیت‌های انجمن اهدا عضو ایرانیان که شعبه‌ای از آن در سال ۱۳۹۸ در استان گلستان احداث شد، فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه است.

مدیر انجمن اهدای عضو گلستان در خصوص اقدامات این انجمن در راستای القا فرهنگ اهدا گفت: برای اولین بار در کشور، در استان ما، به همت دفتر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و دانشگاه علوم پزشکی این استان در شورای فرهنگ عمومی، کارگروه تخصصی فرهنگ سازی اهدای عضو تصویب و پس از آن تشکیل شد.

ولیخانی ادامه داد: در این کارگروه که به سبب شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات آن محدود شد، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی استان که توان و تمایل همکاری در این حوزه را داشته گردهم می آیند و در راستای ترویج فرهنگ اهدا و اقدامات ساختارمند به گفتگو می‌نشینند.

وی در ادامه سخنانش بیشترین عضو موردنیاز در استان را کلیه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان گلستان هزار نفر تحت دیالیز قرار می‌گیرند، پیش بینی می‌شود که در استان ما بیشتر نیازمند این عضو باشیم.

مدیر انجمن اهدای عضو گلستان همچنین تصریح کرد: از آن جایی که آمار نیازمندان توسط پزشکان معتمد در سامانه‌ای ثبت می‌شود و امکان رویت آن توسط عموم وجود ندارد، برداشت ما از این تعداد بیمار، این است که ما در استان گلستان به ۱۰۰۰ کلیه نیاز داریم.

وی در ادامه از اعلام داوطلبی ۲۲ هزار نفر از مردم استان گلستان در این انجمن سخن گفت و افزود: علاقمندان می‌توانند با ارسال کدملی خود به شماره ۳۴۳۲ مراحل ثبت نام را دریافت کرده و یا با مراجعه به سایت نسبت به داوطلبی خود اقدام کنند.