رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

۵۰ درصد پژوهش های دانشگاه آزاد گلستان برای حل مشکلات صنعت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:گفت: از سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین چالش های کشور را مشخص کرده و برای هر چالش ده ها موضوع را پیش بینی کردند تا دانشجو و استاد و حتی پژوهشگران بیرون جامعه با این چالش ها و با راهکارها آشنا شوند.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام سید علی طاهری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در یک نگاه کلی یک ظرفیت قابل توجه در استان به شمار می رود، در ۱۲ شهر استان ۵ واحد دانشگاهی، ۶ مرکز و یک پردیس دانشگاه آزاد اسلامی دارد و همچنین ۳۸ درصد دانشجویان و ۳۳ درصد از اعضای هیئت علمی استان در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  گلستان ادامه داد: از نظر امکانات و تجهیزات از برخی امکانات مثل سالن جلسات، سالن ورزشی و استخر در بین دانشگاه های استان رتبه نخست را داریم.

طاهری بیان کرد: شتاب خیلی خوبی را دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تغییر نگرش به دانشگاه داشته و امروز دانشگاه آزاد اسلامی این رویکر را دارد که دانشجو بعد از ورود به دانشگاه بتواند مهارت کسب کند و برای اشتغال دانشجویان فکر می کنیم.

وی افزود: توجه به مسائل فناورانه نیز یک یکی دیگر از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود و در استان گلستان و زیرمجموعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان وجود دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: از سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی با مشخص کردن مهمترین چالش های کشور  برای آن ده ها موضوع  پیش بینی کرده تا دانشجو و استاد و حتی پژوهشگران بیرون جامعه با این چالش ها و با راهکارها آشنا شوند و ۵۰ درصد از پژوهش های دانشگاه به این سمت رفته و تاکید ما بوده که این پژوهش ها استانی شود.

طاهری بیان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد استان گلستان دارای ۱۴۹ آزمایشگاه و کارگاه هستند که زیرساخت فعالیت‌های دانش بنیان به شمار می رود و تلاش ما این است که در شرایط را برای حضور دانشجویان در بخش صنعت فراهم کنیم.