صدای تلاوت قرآن باید از همه مراکز عبادی و غیرعبادی طنین انداز باشد/ مسلمانان باید در مورد قرآن تفکر کنند

آیت الله نورمفیدی گفت: باید از همه مراکز عبادی و غیرعبادی ما صدای تلاوت قرآن با صدای خوب و خوش همیشه بلند باشد و مردم همیشه صدای قرآن و آیات قرآن به گوششان برسد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در محفل انس با قرآن کریم با اشاره به عواید قرآن، گفت: گام اول قرآن فراغت، تلاوت و حفظ قرآن است و امروز عده بسیاری از جوانان ما در کشورهای اسلامی حافظ قرآن هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این گام اول است که انسان باید به سوی قرآن بردارد و به قرآن نزدیک شود.

وی تاکید کرد: باید از همه مراکز عبادی و غیرعبادی ما صدای تلاوت قرآن با صدای خوب و خوش همیشه بلند باشد و مردم همیشه صدای قرآن و آیات قرآن به گوششان برسد.

آیت الله نورمفیدی گام دوم عواید قرآن را تدبر و تفکر در آیات قرآنی بیان کرد و گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم به این مسئله اشاره شده که مسلمانان باید در مورد قرآن تفکر کنند و بیاندیشند.

وی ادامه داد: مرحله سوم عمل کردن به قرآن است. قرآن برای عمل و سبک زندگی و احیای ما انسان ها است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه عمل کردن به قرآن کریم نیز مراحلی دارد، گفت: اولین عامل به قرآن شخص مبارک رسول خدا بودند. پیامبر بزرگوار اسلام وجودش قرآن بود و تمام آنچه را که خداوند متعال در قرآن برای به عنوان وحی نازل فرمود در وجود رسول الله تحقق پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: اینکه در روز قیامت به ما گفته می شود که بخوان، یعنی اینکه به هر اندازه ای که قرآن خوانده و عمل کرده باشیم و در وجود ما حقایق قرآنی پیدا شده باشد به همان اندازه بالا می رویم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه بالاترین درجه مربوط به رسول خداست، چون تمام قرآن در وجودش پیاده شده بود، گفت: هر کسی بیشتر اهل عمل باشد به پیامبر (ص) نزدیکتر خواهد بود.

وی با اشاره به جنگ ها در کشورهای اسلامی، افزود: اگر همه تابع قرآن بودیم این جنگ ها در این کشورها رخ نمی داد، باید اظهار تاسف کرد، به طور مثال یمن کشور اسلامی است و یک کشور اسلامی دیگر دارد آن را می کوبد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اقبال به قرآن کریم در کشور ما و کشورهای اسلامی زیاد است و این اقبال به قرآن باعث می شود که آن محدودیت هایی که از ما اتفاق افتاده برطرف شود. همه باید به قرآن برگردیم و تابع قرآن شویم تا آن عزتی که خدا به ما فرموده داده شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با وجود عظمت قرآن و پیامبر همدلی امت اسلامی را به جهانیان هم نشان دهیم.