تلفیق آرامش و جنگندگی پیش شرط صعود شهرداری گرگان به فینال

سرمربی اسبق تیم ملی و کارشناس بسکتبال گلستان گفت :حفظ آرامش ، اتخاذ سیستم‌ حمله متناسب با چینش دفاعی شیمیدر و جنگندگی بازیکنان در همه دقایق بازی زمینه‌ساز صعود شهرداری گرگان به فینال مسابقات لیگ برتر بسکتبال است.

به گزارش ساجد خبر، محمدرضا ایزدپناه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرچند توان تاکتیکی – تکنیکی و تجربه بازیکنان شیمیدر نسبت به بازیکنان گرگان بالاتر است اما انسجام تیمی بازیکنان شهرداری وضعیت مطلوبتری نسبت به نماینده قم دارد.

وی گفت: نیمکت تیم شیمیدر هم نسبت به تیم گرگان قوی تر است اما جنگندگی بازیکنان اصلی گرگان در همه دقایق و ثانیه های بازی می تواند این نقصان تیم را پوشش دهد.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: یکی از موضوعاتی که در بازی سوم نیمه نهایی به عنوان ضعف مشهود در تیم شهرداری گرگان دیده می شد روند اجرای سیستم های حمله توسط بازیکنان شهرداری به ویژه گارد راس تیم بود.

ایزدپناه ادامه داد: در بازی قبلی بازیکن گارد راس گرگان بدون توجه به ترکیب دفاعی شیمیدر وارد زمین حریف می شد و در آن لحظه به فکر تعیین سیستم حمله می افتاد که این موضوع زمان موثر حمله در شهرداری گرگان را به کم‌ترین زمان کاهش می‌داد.

وی گفت: بی‌برنامگی در حمله سبب شد تا بازیکنان مجبور شوند در ثانیه های آخر دست به پرتاب های بی هدف بزنند که توفیق و ثمری برای تیم نداشت.

ایزد پناه ادامه داد: تعیین سیستم حمله توسط شهرداری گرگان در بازی سوم یک چالش جدی بود؛ شیمیدر هم با تغییرات متعدد در ترکیب دفاعی سبب شد بازیکنان مهران حاتمی برای کسب امتیاز با مشکل جدی روبرو شوند.

سرمربی سابق نماینده گرگان در لیگ برتر ادامه داد: عملکرد ضعیف بازیکنان روی سبد شیمیدر و ناهماهنگی در توپ‌های برگشتی از دیگر مباحثی بود که در دیدار سوم اجازه نداد شهرداری به فینال برسد.

ایزدپناه با اشاره به عملکرد ضعیف تیم شهرداری گرگان در لحظات نخست کوارتر اول بازی سوم گفت: اگر قرار است گرگانی ها به فینال صعود کنند باید از همان ثانیه نخست با هوشیاری و جنگندگی وارد میدان شوند

شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ برتر بسکتبال تا کنون سه بار برابر شیمیدر قم به میدان رفته است که ماحصل این رقابت‌ها ۲ برد برای گرگان و یک پیروز برای نماینده قم است.

هر تیم که موفق به کسب سه پیروزی از مجموع پنج بازی شود به بازی فینال صعود خواهد کرد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان، عنوان‌دار قهرمانی فصل گذشته این رقابت‌هاست، تیم گرگان ۲ فصل قبل صدرنشین دور مقدماتی بود که به علت شرایط کرونا، آن‌ رقابت‌ها بدون مشخص شدن قهرمان متوقف شد.

همچنین تیم شهرداری گرگان پیش از کرونا، در رقابت‌های سه فصل پیشین عنوان‌ نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

گرگانی‌ها در آن فصل در فینال مغلوب شیمیدر قم شده بودند و فصل قبل هم با شکست مهرام به قهرمانی رسیدند.

فصل جاری رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت تیمی آغاز شد و سپس در دور دوم مرحله مقدماتی تیم‌ها در چهار جدول چهار تیمی قرار گرفتند و از هر جدول ۲ تیم به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود کردند.