سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در حال حاضر هم ستاد ملی سفر را به صورت سفر هوشمند و با تزریق حداقل دو دوز واکسن برای هم‌وطنان مجاز می‌داند.

به گزارش ساجد خبر،  رحمان فرمانی، عصر یکشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهارکرد: پس از وقفه سفر در کشور به علت بروز سیلاب و همچنین شیوع کرونا ویروس پیش‌بینی‌ها از افزایش سفرهای نوروز ۱۴۰۱ خبر می‌دهد و باید موضوع سفر و شرح وظایف ستاد اجرایی خدمات سفر استان جدی گرفته شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در حال حاضر هم ستاد ملی سفر را به صورت سفر هوشمند و با تزریق حداقل دو دوز واکسن برای هم‌وطنان مجاز می‌داند.

وی با تشریح تصمیمات ستاد مرکزی تسهیلات سفر در کشور برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: در سفرهای نوروزی اولویت با مراکز اقامتی رسمی خواهد بود و اگر محدودیتی ایجاد شود از سایر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: برای نوروز ۱۴۰۱ در سطح استان ۱۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهیا شده است و علاوه بر آن هشت هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت هم در مدارس و توسط آموزش‌وپرورش مهیا خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۴ نوروزگاه در همه شهرستان‌های گلستان

فرمانی بیان کرد: در ایام نوروز و از دوم لغایت ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴ نوروزگاه در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌شده اکه اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بوم و محلی، جنگ‌های شادی، مسابقه‌های فرهنگی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و سوغات از اهم برنامه‌های اجرایی در این مراسم خواهد بود.

وی اضافه کرد: در نوروز پیش رو تعداد ۲۱ بازارچه موقت صنایع‌دستی با ۴۳۰ غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در استان برپا خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در سطح استان ۷۸۲ نفر شامل ناظران مراکز گردشگری، ناظران و بازرسان اصناف، ناظران تعزیرات حکومتی و غیره فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و خدمات قابل‌ارائه به گردشگران را نظارت و بررسی می‌کنند.