استاندار گلستان:

مدیرانی که تغییر نمی کنند مورد تایید رئیس جمهوری هستند

استاندار گلستان گفت: مدیران و مسئولینی که تغییر نمی‌کنند، کارهای خود و خدمت‌رسانی به مردم را بدون نگاه و وابستگی سیاسی انجام می‌دهند و این نوع مدیران مورد تایید رییس جمهوری هستتد.

به گزارش ساجد خبر، علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: تغییر ۱۳ فرماندار از ۱۴ فرمانداری شهرستان‌های استان، نمونه مشهود این پیشتازی است.

وی گفت: از این ۱۳ فرماندار تغییر یافته، تنها یک نفر به صورت سرپرست انتصاب شده است.

زنگانه بیان کرد: رییس جمهوری بر تغییر مدیران اثرگذار بر وضع موجود تاکید دارد اما از سوی دیگر از روند کُند و آهسته این تغییرات هم گِله‌مند هستند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در سطح مدیران ستادی استانداری و معاونت‌های مربوطه، ۹۰ درصد تغییرات انجام شده که از ۱۰ درصد دیگر تعدادی به زودی تغییر خواهند کرد و به برخی دیگر نیز گفته شده که تغییری نخواهند کرد و همچون گذشته به کار خود ادامه دهند.

وی در خصوص تغییرات مدیران کل و روسای ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای استانی یادآورشد: با توجه به وضع خوب گلستان در روند تغییر و تحول مدیران، اما هنوز دست‌اندازها و سرعت‌گیرهایی وجود دارد که در تلاش برای رفع این گره‌ها هستیم.

استاندار گلستان ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ درصد مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان تغییر کردند و برای ۳۰ درصد دیگر هم به صورت، یک تا سه گزینه به وزارتخانه‌ها معرفی و پیشنهاد شده تا مقامات عالی وزارتی، یک گزینه را انتخاب کنند.

وی افزود: مشکلات اساسی در کُندی انتصابات، در وزارتخانه‌هاست، بطوری که برای یکی از دانشگاه‌های استان دو گزینه را پیشنهاد دادیم، اما هنوز بعد از گذشت بیش از دو ماه، هنوز گزینه‌ای به تایید وزیر مربوطه نرسیده، اما در نهایت هر گزینه‌ای که حکمش از سوی وزیر امضاء‌ شود، ما با او همکاری خواهیم کرد.

زنگانه اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد مدیران فعلی ابقاء خواهند شد که وضعیت ماندگاریشان به آنان اطلاع داده شده تا نسبت به ادامه کارهای خود دلگرم باشند.

وی اضافه کرد: وضعیت ۳۰ درصد دیگر از مدیران باقی مانده، هنوز در کمیته انتصابات در دست بررسی است که در این خصوص از همه مراجع، گروه‌ها اعم از سیاسی، صنفی، تخصصی و افراد مختلف استفاده می‌کنیم. این بررسی‌ها جمع‌آوری و در قالب یک بانک اطلاعاتی از آن استفاده خواهد شد، بطوری که پس از بررسی در کمیته انتصابات، غربالگری می‌شوند و با معرفی چند گزینه، به شخصه از آنان مصاحبه خواهم کرد و در نهایت دو گزینه را به بالاترین مقام عالی آن سازمان در مرکز معرفی خواهم کرد تا وزیر هم حق انتخاب داشته باشد.