حدود ۱۱۱ هزار تماس با ۱۴۱ گلستان طی ۷۲ ساعت گذشته از بهمن ماه جاری ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: به دلیل برودت هوا و ریزش شدید نزولات جوی در 72 ساعت گذشته از بهمن ماه(یکم الی سوم) 110 هزار و 924 تماس با سامانه 141 استان برقرار شد که معادل 25 درصد از تمام تماس های سال جاری تا این مدت بوده است.

به گزارش ساجد خبر، مهدی میقانی روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل گفت: تا پایان دی ماه سال جاری ۲۷۰ هزار تماس با این سامانه در استان گرفته شد که ۱۲ هزار از این تماس ها، درخواست برقراری ارتباط با اپراتورهای استانی و کشوری دادند.
به گفته وی، تماس های دریافتی طی ۷۲ ساعت گذشته با سامانه ۱۴۱ استان مربوط به تمام خدمات این سامانه از قبیل آگاهی از آخرین وضعیت راهها، مسافت بین شهرها،انسداد مسیرهاوثبت شکایات مسافری، باری و جاده ای بوده که حدود سه هزار تماس، درخواست برقراری ارتباط با اپراتورها را داشتند.
میقانی با بیان اینکه هر تماسی که با این سامانه در استان گرفته شد، مدت ۴۰ ثانیه زمان برده است،یادآورشد:
علاوه بر تماس های ۱۴۱ تماس های زیادی با ادارات شهرستان ها و بخصوص راهدارخانه هایی مثل خوش ییلاق بخاطر اینکه تنها محور ترانزیتی استان و حتی استان های همجوار است و شماره تلفن آن در سطح کشور برای رانندگان تریلر ها و ترانزیتی ها و کامیون ها و اهالی دو استان و حتی استانهای مجاور آشناست، طی روزهای برفی گذشته تماس های مداومی با آن برقرار بود.
وی از هم استانی ها خواست که با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ بر روی تلفن همراه خود از خدمات اداره کل به هنگام شرایط اضطراری در طول شبانه روز بهره مند شوند.
میقانی اظهارداشت که خدمات دهی اپراتورهای این سامانه بطور شبانه روز در اداره مدیریت راههای اداره کل ارائه می شود و این خدمات بغیر از خدماتی است که راهداران و عوامل راهداری ستادی و شهرستانی در طول سال بویژه در فصل سرما و مواقع بحرانی به کاربران جاده ای ارائه می دهند.