نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نظارت بر حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس است

منتظری گفت: نظارت بر حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور از وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس است که سفر اخیر به اکسپو امارات در همین راستا انجام شد.

به گزارش ساجد خبر، غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سفر به امارات و شرکت در اکسپو این کشور به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و نظارت در حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور است تا وضعیت رایزنی های ایران در خارج از کشور بررسی و آسیب شناسی شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو یک المپیک فرهنگی محسوب می‌شود که همه کشورهای جهان مسائل فرهنگی آداب و رسوم و حتی دانش و دستاوردهای کشور خود را در معرض دیده جهانیان قرار می دهند.

منتظری اضافه کرد: در این سفر از غرفه بیش از ۱۰ کشور که با ایران هفته های فرهنگی مشترک دارند بازدید و مقرر شد فعالیت های فرهنگی بین این کشورها با ایران تقویت شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: از هم اکنون برای طراحی غرفه ایران در اکسپو ژاپن کارگروهی تشکیل شده تا طراحی صورت گرفته مطلوب تری باشد.

وی بیان کرد: در سفر به امارات علاوه بر دیدار با مسئولان فرهنگی رسانه‌ای و اجتماعی ایران در این کشور از مراکز مذهبی مدارس که ایرانیان در آن مشغول تحصیل و فعالیت هستند بازدید شد.