کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در گلستان

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری فردی که ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما، سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی وصول مرجوعه قضائی و ادعای یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ۵ میلیاردی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی پرونده در اظهاراتش این گونه عنوان کرد که فردی خود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی کرده و در آگهی‌های تبلیغاتی خود نیز قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار پیشنهاد می‌داد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: کلاهبردار پس از دریافت ۵ میلیارد ریال بیعانه و پیـش پـرداخـت، پاسخگوی تماس تلفنی هم نبوده است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: پس از انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی، نهایتا متهم که ساکن یکی از کلان شهر‌ها بود شناسایی و دستگیر شد.

او گفت: متهم ۳۰ ساله این پرونده، سوابق کلاهبـرداری مشابه دیگری نیز داشـت و به مدت ۵ سال با توجه به محـکومـیت‌های کیفـری، متـواری بـود.

سردار دادگر گفت: متهم از طریق راه اندازی صفحات مجازی در اینسـتاگـرام و تلگرام و درج آگهی دروغـین، خـود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی و در نتیجه با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان بیش از ۳۰ میلیارد ریال با همین روش، کلاهبرداری کرده بود.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به کاربران توصیه می شود فریب تبلیغات جذاب کلاهبرداران را نخورند و به اینگونه تبلیغات که قیمت‌های نامتعارف را پیشنهاد می‌کنند، اعتنا نکنند.