خیز تیم‌های شهرداری گنبد و پاس گرگان برای فرار از بحران و منطقه سقوط

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال کشور در شرایطی عصر امروز یکشنبه برگزار می‌شود که نمایندگان گلستان در این رقابت‌ها برای فرار از منطقه سقوط و آسوده کردن خیال هواداران باید در مسابقه‌ای به ارزش مرگ و زندگی در گنبد و رامسر به پیروزی برسند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​ایرنا، اگر چه تیم های گلستان به دلیل نداشتن پیش زمینه های مناسب از جمله بودجه کافی برای خرید بازیکنان مطرح و کلیدی بختی برای بالانشینی در لیگ امسال نداشتند اما هواداران تصور نمی کردند که در میانه های فصل باید برای فرار آن ها از منطقه سقوط دست به دعا شوند.

پاس گرگان

بازیکنان پاس گرگان که امروز در رامسر به دیدار هورسان این شهر می روند هدفی جز تکرار پیروزی سه بر صفر دور رفت ندارند و می خواهند اینبار در خانه حریف برتری فنی خود را تحمیل کنند.

بازیکنان دفاع کناری پاس که در بازیهای دور برگشت عملکرد مطلوبی نداشتند، هفته گذشته بازی امیدوارکننده ای انجام دادند که به یقین با توپ گیری آخر خط بازیکنان انتهایی زمین، پاس گرگان امتیازات خوبی را در توپ های برگشتی به دست خواهد آورد.

هورسان رامسر هر چند هفته گذشته و در یک دیدار پرحاشیه برابر راهیاب ملل مریوان مغلوب شد اما برد هفته شانزدهم آنها برابر تیم مدعی شهرداری ارومیه نشان داد که بازیکنان مسعود آرمات تیمی یکدست را تشکیل داده اند و یاران عیسی سنگدوینی سرمربی پاس گرگان نباید در این بازی احتیاط را فراموش کنند.

هورسان رامسر تا هفته هفدهم با ۶ برد و ۱۱ شکست در رده یازدهم جدول قرار دارد و هر گونه غفلت در این بازی خانگی این تیم‌ شمالی را به سمت انتهای جدول رده بندی هدایت خواهد کرد.

شهرداری گنبد

لیگ برای گنبدی ها آنگونه که می خواستند آغاز نشد و کسب سه باخت متوالی در ابتدای فصل زودتر از حد تصور درهای خروجی را به روی طاهر قره داشی سرمربی این تیم باز کرد.

بازگشت دوباره عظیم جزیده که فصل قبل نتایج قابل قبولی برای گنبدی ها گرفته بود هواداران را به تکرار آن نتایج امیدوار کرد.

شهرداری گنبد با جزیده نتایج بدی نگرفت و در مقطعی به چند پیروزی متوالی هم رسید اما در میانه های فصل و به دلیل مشکلات مالی ۲ بازیکن تاثیرگذار و کلیدی این تیم راهی تیم های دیگر شدند تا روند نزولی تیم باسابقه گلستان در سطح اول والیبال کشور آغاز شود.

خروج یونس نیاز قلیچی و به خصوص میکاییل تاجر به عنوان مهره های باتجربه و کلیدی کار را تا اینجا برای شهرداری گنبد سخت تر کرد و بازیکنان جایگزین هنوز نتوانستند خلا این بازیکنان را پر کنند به حدی که عظیم جزیده سرمربی شهرداری در پایان شکست تیمش در بازی قبل گفت که ” بضاعت تیم ما کم است و در این شرایط هواداران باید توقع خود را کمتر کنند”.

چند هفته تمرین بازیکنان جدید برای هماهنگی بیشتر با تیم ، احتمالا آن ها را آماده بازی خانگی امروز مقابل مس رفسنجان کرده تا به تیره‌روزی تیمی دارای سابقه زیاد با هزاران هوادار متعصب پایان دهد.

گنبدی ها در نیم فصل دوم نتایج ضعیفی را کسب کردند و تنها تیم لیگ امسال هستند که در دور برگشت موفق به کسب پیروزی نشد.

گنبدی ها برای برد مقابل مس رفسنجان چشم انتظار نمایش درخشان بازیکن قدرتی‌زن خود هستند و تلاش می‌کنند سرویس های خودرا به سطح لیگ برتر نزدیک تر کنند که در این صورت در این صورت پیروز مقابل نماینده رفسنجان دور از دسترس نیست .

مس رفسنجان هر چند نخستین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کند اما با کسب ۹ برد و هشت شکست در رده هفتم جدول قرار دارد و برای پیوستن به تیم های بالای جدول به پیروزی مقابل تیم گنبدی حساب ویژه‌ای باز کرده است .

سرمربی شهرداری گنبد در خصوص آخرین شرایط تیمش به خبرنگار ایرنا گفت : والیبال گنبد نام کوچکی در کشور نیست و سالهاست که علاقه مندان به توپ و تور به والیبال گنبد احترام می گذارند.

عظیم جزیده گفت : نوسان در نتیجه گیری موضوع جدیدی نیست و هر باشگاه ورزشی در زمان های مختلف خود گرفتار این  شرایط می شود.

وی بیان کرد: ‌جنگندگی و تلاش مضاعف، رمز بازگشت به روزهای اوج است و بازیکنان گنبد در تمرینات روزهای اخیر روحیه بالایی داشتند که امیدواریم با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران در این مسابقه به پیروزی برسیم.

جزیده گفت: حمایت مدیران تیم از کادر فنی و بازیکنان، انگیزه زیادی به تیم تزریق کرده و امیدواریم با برد برابر مس رفسنجان دوباره شهرداری گنبد به روزهای اوج خود بازگردد.

کارشناسان والیبال نتایج اخیر شهرداری گنبد را به مسایل روحی و روانی این تیم گره زده اند و بر این اعتقادند با حل دغدغه های روحی این تیم از نظر فنی کیفیت قابل قبولی دارد.

به گزارش ایرنا ،گر چه برخی تیم های لیگ برتری به دلیل صرف هزینه های فراوان برای جذب ملی پوشان و بازیکنان باتجربه، دست نیافتنی بوده و تصور رقابت با آن ها برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی، برای تیم های گلستانی دشوار است اما ورزش حرفه ای پیش‌شرط‌هایی دارد که موفقیت در آن لزوما به تعداد ملی پوشان و یا رقم هزینه شده برای تیم محدود نمی‌شود.

در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادری ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردارند شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند ک