اجرای طرح مسکن جوانان در ۱۶ روستای بندرگز

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بندرگز از اجرای طرح مسکن جوانان در ۱۶ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی مدیر بنیاد مسکن شهرستان بندرگز گفت:  در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بنیاد مسکن استان در حوزه‌های مختلف به شهرستان بندرگز اختصاص یافت.

حسینی گفت: طرح مسکن جوانان در ۱۶ روستای بندرگز اجرا می شود و اقدامات موثری برای تامین زمین در روستا‌های هدف برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول بصورت انبوه سازی انجام شده است.

او گفت: به زودی عملیات اجرایی این واحد‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات بنیاد و سهم آورده متقاضیان آغاز خواهد شد.

او ادامه داد:  ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در روستا‌های شهرستان احداث می‌شود که نیمی  از این مبلغ از بنیاد و نیم دیگر آن سهم آورده متقاضیان است.

حسینی گفت: برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی در روستا‌های شهرستان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تا کنون ۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و در قالب ۱۴ طرح در ۱۱ روستای شهرستان در حال اجرا است.

او ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد تومان از اعتبارات قیر استان به روستا‌های بندرگز اختصاص داده شده است که برای آسفالت معابر روستا‌ها استفاده خواهد شد.

حسینی ادامه داد:تاکنون ۴۶۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های بندرگز نوسازی و مقاوم سازی شده است و  سال قبل ۱۱۵ واحد مسکونی برای محرومین، ایتام و خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در این شهرستان احداث شد.

شهرستان بندرگز ۲۴ روستا با ۷۷ کیلومتر شبکه معابر دارد و در ۲۱ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.