لیگ تندرستی گفتمان جدیدی در ورزش‌ کشور ایجاد کرد

رئیس سازمان آمادگی جسمانی و روشهای تمرینی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: برگزاری لیگ تندرستی با مشارکت بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی گفتمان جدیدی در ورزش های همگانی کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ساجد خبر، محمد مرادی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مشارکت گسترده شهروندان و هیات های ورزشی کشور در لیگ تندرستی نقطه عطفی برای ورزش های همگانی بود که دستاورد مهمی داشته است.

وی تصریح کرد:  لیگ تندرستی ایده ای نوین و خلاقانه بود که از سال گذشته و برای نخستین بار خلق و اجرایی شد و موجب ایجاد مسیری جدید در ورزش همگانی کشور شده است که ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: دومین لیگ تندرستی ایران به مدت ۲ ماه( ۲۴ مهر تا ۱۸ آذر) و با استقبال گسترده هیات های ورزشی سراسر کشور برگزار شد که در پایان این رقابت ها استان کرمانشاه، گلستان و سمنان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مرادی با اشاره به شرکت بیش از ۵۰۰ شهرستان در رویداد ورزشی مجازی یادآور شد: این رویداد نوین ورزشی در بخش های مختلف برگزار شد که در جدول شهرستان های برتر ایران ، ماهنشان از استان زنجان، شهرستان های روانسر و هرسین از استان کرمانشاه به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس سازمان آمادگی جسمانی و روشهای تمرینی فدراسیون ورزشهای همگانی کشور تصریح کرد: مقام نایب قهرمانی گلستان با برنامه ریزی گسترده و مشارکت فوق العاده مردم و ستاد لیگ این استان کسب شد که امیدواریم با حمایت های حداکثری دستگاه های اجرایی توسعه، رشد و اعتلای ورزش های همگانی برای استعدادیابی و قهرمان پروری داشته باشیم.

مبتکر و طراح لیگ تندرستی ایران خاطرنشان کرد : عملکرد خیره کننده استان گلستان با وجود تمام کمبود منابع در لیگ تندرستی سال جاری نقطه عطفی در عملکرد هیات است که نیازمند توجه جدی مسئولان  می باشد.

به گفته مرادی در برگزاری این رویداد ورزشی مجازی کمیته های تمرینات معلق، جیمستیک و کراس فیت عملکرد فوق العاده ای داشتند.

افزون بر ۱۰۹ هزار نفر گلستانی امسال در لیگ تندرستی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، در استان گلستان ۴۸ هیات ورزشی و بیش از ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارند.