در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر صورت گرفت؛

بیانیه مشترک مرکز اسلامی گلستان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان/ برخورد قانونی با اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی

مرکز اسلامی گلستان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه مشترکی صادر کردند و خواستار برخورد قانونی با اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی شدند.

به گزارش ساجد خبر، مرکز اسلامی گلستان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه مشترکی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا

مردم شریف و همیشه در صحنه استان گلستان

سلام علیکم

در پی انتشار سخنرانی اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته و تحریف تاریخ و برداشت سلیقه ای از گزاره های تاریخی و پیامد آن هتک حرمت خاندان مطهر نبوی صلوات الله علیه و آله، احساسات پاک دلدادگان به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام از شیعه و اهل سنت جریحه دار و موجی از نگرانی و اعتراضات مردمی و نخبگانی برانگیخته شد.

تاریخ پربار انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای مذاهب اسلامی در این دیار گواهی می دهد استان گلستان همواره به‌عنوان رنگین‌کمان وحدت و همدلی در آسمان ایران اسلامی درخشیده و مردم و علمای گرانقدر این منطقه اعم از شیعه و اهل سنت در پاسداری از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی سنگ تمام گذاشته و در عمل به منویات روشنگرانه امامین انقلاب در تبیین معارف انقلاب اسلامی و پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی پیشگام بوده اند.

مرکز اسلامی استان گلستان ضمن تقدیس جایگاه رفیع و ملکوتی و خاکبوسی حضرات اهل البیت علیهم السلام ، این گفتار هتاکانه و غیر مؤمنانه آنهم از سنگر نماز جمعه که مظهر اتحاد امت اسلامی است را شدیدا محکوم نموده و از حساسیت بهنگام مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان، روحانیان و هیأت های مذهبی تقدیر و به پیگیری مطالبات بحق آنان از رهگذر قانون و بدور از احساسات تاکید می کنیم و مثل گذشته از مسئولین کشوری و استانی می خواهیم با افرادی که بدنبال اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی هستند و به ضرورت وحدت امت اسلامی باور ندارند اگرچه در لباس شیعه و سنی باشد برخورد قانونی کنند. تأکید و از مسؤولان استان می خواهم نسبت به برخورد قانونی با این موارد اقدام نمایند.

شایان ذکر است از مردم شریف استان و کشور که در این مدت کوتاه با نشان دادن جلوه های غیرت و دلدادگی به خاندان معظم نبی مکرم اسلام صلوات الله علیهم اجمعین، عمق ارادت خود را به این شجره طیبه نشان داده اند خواهانم از هرگونه بیان یا اقدامی که موجبات سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی در شعله ور ساختن آتش فتنه های مذهبی در میان امت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله می گردد پرهیز نمایند.

مرکز اسلامی استان گلستان

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان