ابراز تاسف علمای اهل سنت گلستان از سخنان توهین آمیز مولوی گرگیج

علمای اهل سنت گلستان با ابراز تاسف از جریحه دار شدن قلوب مسلمانان در پی سخنان توهین آمیز مولوی گرگیج بر وحدت و همدلی بیش از پیش اهل تسنن و شیعه تاکید کردند.

به گزارش ساجد خبر، علمای اهل سنت گلستان به سخنان تعجب بر‌انگیزی که مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر  در تریبون نماز جمعه هفته گذشته بیان کرد واکنش نشان دادند و در موضعی مشترک تاکید کردند : ندای وحدت همیشه از استان گلستان ، پایتخت اقوام شنیده خواهد شد.

در این راستا آخوند میرزا علی  امام جمعه آق قلا گفت : اختلاف افکنی خواسته اهل سنت و تشیع نیست.

آخوند قربان محمد اونق امام جمعه بندرترکمن هم با بیان اینکه امروز ما هرچه داریم از پیامبر گرامی اسلام و آل پیامبر است گفت : مطرح کردن چنین مسائلی درست نیست و این سخنان باعث تحریک کردن احساسات مردم خواهد شد.

آخوند صفری امام جمعه شهر فراغی هم گفت : دشمنان با هر بهانه و ترفندی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین تشیع و تسنن هستند و امروز ما به تحکیم ، وحدت و همدلی نیاز داریم .

امام جمعه قازان قایه مراوه تپه هم تاکید کرد؛ ایجاداختلاف قومی و مذهبی ، تفرقه و کینه و کدورت سلاح دشمن است.

آخوند قزل گفت: چرا باید در این برهه ی حساس؛ زمانی که تلاش جمهوری اسلامی و نظام برای اتحاد و برادری و الفت و مهربانی است چنین سخنان ناشایست شنیده شود.

مولوی گرگیج ، امام جمعه اهل سنت آزادشهر جمعه گذشته ۱۹ آذر ماه تریبون نماز جمعه در سخنانی به اهل بیت پیامبر (ص) توهین کرده بود که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت.

او سپس با انتشار بیانیه‌ای از مردم عذرخواهی کرد و گفت سخنان او تحریف شده و توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است.