نظارت ویژه بر بازار شب یلدا/ با متخلفان برخورد خواهد شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان گفت: سه اتحادیه آجیل و خشکبار، قنادی و شیرینی و میوه تره بار در گلستان در شب یلدا زیر ذره بین نظارتی قرار دارند.

به گزارش ساجد خبر، علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۰ روز آخر آذر ماه سازمان صمت به همراه اتاق اصناف، بازرسی اصناف، اداره تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف نظارت جدی بر بازار خواهد داشت تا گرانفروشی اتفاق نیفتد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان با بیان این نکته که سه اتحادیه آجیل و خشکبار، قنادی و شیرینی و میوه تره بار به عنوان اتحادیه پر مشتری این این ایام زیر ذره بین نظارتی هستند، افزود: البته این بدان معنا نیست که از سایر وظایف خود غافل باشیم.

وی نظارت بخش‌های بازرسی را در دو شیفت صبح و عصر اعلام کرد و گفت: در این مدت ستاد خبری برای دریافت انتقاد، شکایت و پیشنهاد فعال است ضمن اینکه نکاتی که انتقال داده می‌شود، ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان به رعایت درج قیمت روی محصولات تاکید کرد و افزود: رعایت درصد سود قانونی برابر جدول درصد سود هیات عالی نظارت، تولید کالاهای با کیفیت و جلوگیری از عرضه کالای غیراصل و قاچاق از دیگر مواردی بود که به این سه اتحادیه اعلام شده است.

وی ادامه داد: ضروری است که مغازه داران صدور فاکتور را حق مشتری بدانند و نسبت به رعایت چنین نکاتی با هدف جلب رضایت مشتری تلاش کنند.

اصغری با بیان این که اقدامات ما بیشتر تقویت نظارت است، افزود: از ظرفیت اتحادیه، اصناف و همچنین انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم برای نظارت بهتر، استفاده شده است.

وی به بازدید از چهار واحد تولید کننده آجیل استان اشاره کرد و گفت: دامنه تغییرات قیمت محصولات این واحدها نسبت به سال گذشته بررسی شد که در این ارزیابی افزایش قیمت آجیل خام با توجه به افزایش عمومی هزینه‌هایی مانند فراوری، بسته‌بندی و حمل و نقل معقول به نظر می‌رسد.