نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر قانونمند می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر قانونمند می‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی باید دو درصد اعتبارات خود را به امور فرهنگی اختصاص دهند.

به گزارش ساجد خبر، غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با تأکید بر مقوله فرهنگ اظهار داشت: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود حتی در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و غیره باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته باشد.

وی با تأکید بر تهیه نقشه‌راه در این زمینه گفت: برای اینکه بسته فرهنگی، تکیه‌گاه مطمئنی برای ما قرار بگیرد از یک سو، نیاز به مبنا داریم و از سوی دیگر باید میان پرچمداران فرهنگ و مجریان، یک پل ارتباطی پیرامون مصادیق پیوست فرهنگی برقرار شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ برای یک جامعه مانند هوای سالم و پاک یک ضرورت است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع فرهنگ، کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم نیز اهتمام جدی به برخی موضوعات این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر باید مورد حمایت قرار بگیرند گفت: برای تحقق این امر ما نیاز به نقش آفرینی اهالی این عرصه داریم و آنان هم باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند. از همین روی یکی از برنامه‌ها و طرح‌های مهم کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، پرداختن به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

منتظری بیان داشت: مصمم هستیم زمینه‌های قانونی شدن اقتصاد هنر و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را در مجلس شورای اسلامی فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: احصای قوانین مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی با هدف پیگیری و اعمال نظارت در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از حمایت‌ها از موسسه‌های فرهنگی و هنری در مجلس یازدهم قانونمند شده است گفت: از اعتبارات حمایتی موسسه‌های  فرهنگی و هنری برای تحقق پروژه‌های دارای اولویت با استفاده از جدول ۱۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس همکاری نزدیکی برای اولویت دادن به مقوله فرهنگ و هنر و رفع بخشی از مشکلات و معضلات این حوزه دارند، تأکید کرد: براساس قانون همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ۲ درصد اعتبارات خود را به امور فرهنگی اختصاص دهند و ما در مجلس شورای اسلامی تا اجرایی شدن کامل آن، پیگیری خواهیم کرد.