روایت‌گری دفاع مقدس با هنر و شعر آمیخته شود

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت که ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس نیازمند توجه به هنر و استفاده از شعر در روایت‌گری این حماسه ماندگار تاریخ معاصر است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌ریزان گرامیداشت دفاع مقدس در مناسبت‌ها و در ایام مختلف باید از افرادی که در این حماسه نقش آفرینی کردند برای بیان ابعاد نبرد رزمندگان سپاه اسلام با دشمن بعثی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: بدون شک اگر آن حضرت نبود، واقعه عاشورا تحریف شده بود و راویان دوران دفاع مقدس باید با درس‌آموزی از روایتگری‌های کربلا و عاشورا توسط حضرت زینب (س)، واقعیت‌های جنگ تحمیلی را بیان کنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این دیدار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگهداشتن مباحث دفاع مقدس گفت: ابعاد گوناگون گنجینه ارزشمند دفاع مقدس باید به صورت صحیح استخراج شده و به نسل جوان و آینده ارائه شود.

امیر نبی سهرابی اظهار داشت: دغدغه‌ امروز جامعه را باید با گفتمان دفاع مقدس و اتحاد مردم در آن دوران که بخش به یادماندنی تاریخ کشور است ارائه کرد.

وی به روند احداث باغ موزه دفاع مقدس گلستان در گرگان اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این مکان باید با تخصیص بیشتر بودجه بیشتر شده و در زمانی کوتاه به مرحله بهره برداری برسد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.