تکمیل پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که تکمیل پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این شهرستان با پیشرفت فعلی ۱۵ درصد، نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ساجد خبر، محمد عسکری روز دوشنبه به‌مناسبت هفته پژوهش ( ۲۰ تا ۲۵ آذر) در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این پژوهش‌سرا تاکنون چهار میلیارد ریال هزینه شده اما پس از شیوع کرونا تاکنون اعتباری به این پروژه اختصاص نیافت.

وی بابیان اینکه پیگیری‌ برای تخصیص اعتبار مورد نیاز پژوهش سرای دانش آموزی گنبدکاووس ادامه دارد اظهار امیدواری کرد که این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عملیات ساخت پژوهش‌ساری دانش آموزی گنبدکاووس از سال ۹۷ آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز چند روز پیش با گلایه‌ از توقف چند ساله عملیات اجرایی پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان از متولیان آموزش و پرورش خواست تا با تخصیص اعتبار مورد نیاز، این مکان را تکمیل و برای دانش آموزان آماده کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گنبدکاووس در ادامه از اجرای برنامه های ویژه گرامیداشت هفته پژوهش در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: نواختن زنگ پژوهش و برپایی نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری، برگزاری همایش مساله شناسی در کارآفرینی و وبینار روش تحقیق و کاربست فناوری‌های نوین در آموزش، برپایی کارگاه‌ آموزشی و مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع پژوهش و تحقیق ویژه دانش آموزان و معلمان و نیز تجلیل از مدال آوران مسابقات علمی از جمله این برنامه‌ها است.

عسکری افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت مقام برتر استانی و ۲ مقام برتر کشوری توسط دانش آموزان و معلمان گنبدکاووس در مسابقات و جشنواره های علمی کسب شد.

وی اضافه کرد: الناز کوسلی معلم تربیت بدنی گنبدکاووس در بخش جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید و سینا سمیعی دانش آموز شهرستان در رشته تحقیقات و مسابقات ادبیات علوم انسانی گرایش روایتگری موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.