افزایش ۸ درصدی جرایم در گلستان/سرقت اتومبیل ۱۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: در مجموع جرایم گلستان از ابتدای سال تاکنون هشت درصد افزایش را شاهد هستیم و کشفیات هم طی این مدت سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​مهر سرهنگ مجتبی مروتی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع جرایم گلستان از ابتدای سال تاکنون هشت درصد افزایش را شاهد هستیم و کشفیات هم طی این مدت سه درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: سرقت به عنف پنج درصد افزایش وقوع، سرقت مسلحانه ۳۰ درصد افزایش وقوع، سرقت از منزل ۳۰ درصد افزایش وقوع و ۱۷ درصد افزایش کشف، سرقت از مغازه سه درصد افزایش و یک درصد افزایش کشف و سرقت از اماکن دو درصد کاهش وقوع و سه درصد افزایش کشف داشته است.

وی بیان کرد: سرقت اتومبیل با ۱۰ درصد کاهش و ۲۵ درصد کاهش کشف، سرقت موتورسیکلت ۱۱ درصد افزایش وقوع و ۲۵ درصد کاهش کشف، کیف قاپی ۳۳ درصد افزایش وقوع و ۱۵ درصد افزایش کشف و سرقت احشام با ۲۳ درصد کاهش وقوع و ۳۰ درصد کاهش کشف روبرو بوده است.

مروتی اضافه کرد: قتل در گلستان از ابتدای سال تاکنون ۱۶ درصد رشد داشته و شاهد رشد ۳۵ درصدی کشفیات پرونده‌ها هستیم.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت از کاهش ۵۴ درصدی جعل و کاهش هشت درصدی کلاهبرداری خبرداد و گفت: سرقت خرد با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی افزایش داشته و در کل کشور جرایم به سمت خشونت بار شدن پیش می‌رود.

وی توضیح داد: ۸۰ درصد سرقت‌های استان ارزش زیر ۲۰ میلیون تومان داشته و این باعث می‌شود مجرمان به این جرایم روی بیاورند.