۸۱ درصد گرگانی ها واکسن کرونا دریافت کردند

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: ۸۱.۵ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا گرگان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۳۳۶ هزار و ۹۲۹ دوز در نوبت اول تزریق شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، حجت یزدویی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده دو قانون مدیریت بحران مشمول فاز اول طرح هوشمندسازی بوده و ملزم به رعایت آیین نامه ابلاغی هستند.

سرپرست فرمانداری گرگان ادامه داد: مطابق دستورالعمل ابلاغی همه کارکنان و خدمات گیرندگان ادارات ملزم به ارایه کارت واکسیناسیون و یا تست منفی آزمایش کرونا هستند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از انتقال کرونا در اصناف، همه متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی باید واکسینه شده و نسبت به نصب کارت واکسن پرسنل در محل قابل رویت اقدام کنند.

یزدویی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی با رویکرد اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا با نظارت اداره میراث فرهنگی در همه هتل‌ها، مهمان‌پذیر ها و بومگردی و نظایر آن پیاده سازی و هرگونه ارایه خدمات با ارائه کارت واکسیناسیون یا تست منفی PCR مشتریان ضروری است.

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما واکسیناسیون تمامی دانش آموزان است که خوشبختانه با سرعت خوبی در حال انجام است و در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار نفر معادل ۸۵ درصد دانش آموزان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون شهرستان اشاره کرد و گفت؛ ۸۱.۵ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا شهرستان گرگان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۳۳۶ هزار و ۹۲۹ مورد مربوط به دوز اول بوده است.