وقوع سرقت‌های خُرد دغدغه‌ پلیس گلستان است

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ مجتبی مروتی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سارقان خُرد که اغلب آن ها معتاد هستند با استفاده از تاریکی و خلوتی کوچه و خیابان های فرعی اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و ربودن اموال عمومی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و کابل‌های برق می کنند […]

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ مجتبی مروتی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سارقان خُرد که اغلب آن ها معتاد هستند با استفاده از تاریکی و خلوتی کوچه و خیابان های فرعی اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و ربودن اموال عمومی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و کابل‌های برق می کنند که باید برای حل این مشکل از توان همه دستگاه های مرتبط با حل معضل آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی با اعلام افزایش وقوع جرم در گلستان از ابتدای امسال تاکنون گفت: در این مدت میزان وقوع جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد بیشتر شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: به تناسب وقوع انواع جرایم، کشف موارد جرم نیز در این مدت سه درصد رشد داشته است.

مروتی ادامه داد: امسال سرقت به عنف پنج درصد و سرقت مسلحانه سه درصد ، سرقت منزل ۳۰ درصد ، سرقت از مغازه سه درصد و سرقت موتورسیکلت در گلستان ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

وی با اعلام افزایش استفاده مجرمان از سلاح گرم و سرد در گلستان برای سرقت ادامه داد: در این مدت کشف سرقت‌های منزل ۱۷ درصد، مغازه ۲ درصد و اماکن سه درصد افزایش یافت و کشف سرقت اتومبیل و موتورسیکلت نیز هر کدام ۲۵ درصد کمتر شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: همچنین امسال کشف کیف‌قاپی و قتل در استان ۱۵ و ۳۵ درصد بیشتر شد و سرقت احشام نیز ۲۹ درصد کاهش یافت.

مروتی همچنین با اعلام رشد ۱۶ درصدی قتل و کشف ۳۵ درصدی عوامل آن در سال جاری گفت که در این مدت وقوع جعل و کلاهبرداری در قیاس با سال قبل ۵۴ و هشت درصد کمتر شد.