اهدای ۳۵۰ جلد کتاب به پرستاران دو بیمارستان در گرگان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هدف قدردانی از پرستاران و کادر درمان، از دو بیمارستان در شهرستان گرگان بازدید و به‌رسم تکریم به پرستاران کتاب هدیه داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​ایبنا در گلستان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه ظهر روز شنبه ۲۰ آذرماه با حضور در دو بیمارستان «طالقانی» و «پنجم آذر» شهرستان گرگان با پرستاران و کادر سلامت آن‌ها دیدار و با اهدای کتاب از تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی کردند.

اکبر مهدوی‌نیا ابتدا به بیمارستان طالقانی رفتند. این مرکز آموزشی – درمانی تک تخصصی کودکان که در سال ۱۳۶۰ در شهرستان گرگان تأسیس شد، با داشتن میانگین ۱۲۰ تخت بستری اصلی‌ترین مرکز ارجاع بیماران در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان و نوزادان در سطح استان گلستان به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه پس از دیدار با مسئولان بیمارستان طالقانی، کتاب‌هایی را به پرستاران آن هدیه دادند.

همچنین در این دیدار تعدادی کتاب با محتوای کودک و نوجوان در اختیار کادر درمان آن بیمارستان قرار گرفت تا در اسرع وقت و به صلاحدید آن مجموعه از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به کودکان و نوجوانان بستری در آنجا هدیه شود.

در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه با مراجعه به بیمارستان پنجم آذر گرگان که یک مرکز درمانی باسابقه در گرگان و با قدمتی ۹۰ ساله است، رفتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان، از تلاش‌های کادر درمان آن، قدردانی و به‌رسم تکریم کتاب‌هایی را به آنها اهدا کردند.

در حاشیه این دیدارها اکبر مهدوی‌نیا سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: در روزگار و سرزمین ما؛ به‌خصوص در زمانه همه‌گیری ویروس منحوس کرونا؛ پرستار آشناترین نامی است که خاطره دل‌انگیز فداکاری‌های حضرت زینب (س) را زنده می‌کند و چه فخری برای پرستاران ما بالاتر اینکه نامشان به نام بانوی ایثار و ازخودگذشتگی و فداکاری گره خوره است.

وی با اشاره به اینکه با هدف تکریم و ارج نهادن به زحمات ارزشمند پرستاران و کادر درمان به این دو مرکز درمانی سرزده‌اند، افزود: تعداد ۱۵۰ جلد کتاب با موضوعات گوناگون چون رمان، داستان کوتاه، تاریخ، روان‌شناسی و سبک زندگی به پرستاران و کادر سلامت بیمارستان طالقانی اهدا کردیم. همچنین ۱۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان را نیز به این مجموعه اهدا کردیم تا به‌عنوان هدیه این دستگاه فرهنگی به کودکان و نوجوانان بستری در آنجا تقدیم شود.

مهدوی‌نیا اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس، مؤسسات و آموزشگاه‌ها و فضاهایی این‌چنینی و نیز افراد حقوقی و فعالان شاخص کتاب‌خوان حقیقی را از برنامه‌های ادواری این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: در بازدید از بیمارستان پنجم آذر گرگان نیز ضمن عرض خدا قوت به پرستاران و کادر سلامت آن مرکز به‌خصوص در بخش کرونا که عاشقانه و جهادی خدمت می‌کنند؛ به‌رسم تکریم یک‌صد جلد کتاب با موضوعات گوناگون را تقدیم این عزیزان ساعی و فداکار و باوجدان کاری کردیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ارزش ریالی کتب اهداشده به این ۲ مرکز درمانی را حدود ۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: حضور در این دو بیمارستان به‌صورت نمادین بود و بسته‌هایی را نیز برای دیگر بیمارستان‌های شهرستان گرگان و سطح استان گلستان را پیش‌بینی کرده‌ایم.