نماینده مجلس:

اجرائی شدن طرح ریلی موجب توسعه استان می شود

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن این پروژه ریلی و اتصال آن به کریدور راه آهن شمال - جنوب، ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به گلستان و خراسان شمالی رونق بیشتری گرفته و زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این ۲ استان و ایجاد اشتغال برای هزاران جویای کار منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، رضا آریانپور اظهار کرد: برای اجرای این خط ریلی مجمع نمایندگان گلستان چندین نشست با مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی و وزارت راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیدا کردن راهکار تامین منابع مالی احداث این پروژه برگزار کردند.

وی افزود: مطابق برآوردهای انجام شده براساس فهرست بهای سال ۹۹، هزینه اجرایی پروژه راه آهن گرگان – گنبد – بجنورد – مشهد ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی دولت، باید از ظرفیت بخش خصوصی و بازار سرمایه در اجرای پروژه استفاده کرد.

آریانپور با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه ملی در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم اضافه کرد: نمایندگان مردم سه استان گلستان، خراسان شمالی و رضوی ساخت راه آهن گرگان – گنبدکاووس – بجنورد – مشهد را خواستار هستند و در این راه به دولت کمک خواهند کرد.