استاد حوزه خواهران:

مبلغان با تأسی به سیره حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت گام بردارند

استاد مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، حضرت زینب(س) را در تمام ابعاد الگوی نیکو برای جهانیان معرفی کرد و گفت: مبلغان با تأسی به سبک و سیره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در راه دفاع از ولایت گام بردارند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​حوزه‌ از گرگان، در ایام ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نشستی با محوریت «جایگاه امامت و ولایت در اندیشه و عمل حضرت زینب(س)» با حضور جمعی از طلاب و اساتید در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم سمیعی با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بیان کرد: خداوند نام ایشان را زینب برگزیدند تا آن حضرت را برای مصائب بزرگ آماده کند.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون وراثت، اوصاف، خصایص و واقعیات والدین به وسیله یک سلسله عوامل و ابزار به فرزند منتقل می‌شود، تشریح کرد: تمام انسان‌ها تحت تأثیر قانون وراثت هستند، بنابراین، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بر اساس این قانون، جلوه ذخیره‌های عظیم معنوی بوده و تمام اوصاف و ویژگی‌هایی که در پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه و خدیجه(سلام‌الله‌علیهما) وجود دارد، در این بانوی بزرگوار تجلی یافته است.

استاد حوزه خواهران، حضرت علی(علیه‌السلام) و فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را به دو اقیانوسی تشبیه کرد که مبدأ علم و دانش و نمونه کامل فضایل اخلاقی هستند، لذا این اوصاف و ویژگی‌ها در حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) ظهور و بروز کرده است.

سمیعی با اشاره به روایت امام سجاد(علیه‌السلام) «أنت بحمدالله عالمه غیر معلمه، فهمه غیر مفهمه» به بحث پیرامون علم و دانش حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) پرداخت و تشریح کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) عالمه و فهیمه‌ای است که کسی به ایشان درس نداده و بدون معلم بشری تعلیم دیده و دریای دانش آن حضرت الهی و خدایی است.

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) در دوره زندگانی خویش سه کلاس تفسیر، فقه و اخلاق تشکیل دادند و علاوه بر بیان حقایق قرآن و مسائل فقهی، به تربیت و تزکیه نفس انسان‌ها می‌پرداختند.

استاد حوزه خواهران به رسالت حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در واقعه عاشورا اشاره کرد و راز ماندگاری و جاودانگی آن را نقش‌آفرینی ایشان در دفاع از مقام امامت و ولایت دانست و گفت: آن حضرت این رسالت را از آغاز کودکی در دوران پدر بزرگوار خویش و در زمان امام حسن و حسین(علیهماالسلام) ایفا کردند و یاور امامان زمان خویش و پشتیبان جایگاه امامت بودند.

سمیعی، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) را در تمام ابعاد ولایتمداری، معرفت امام، تسلیم محض و شناساندن ولایت و فداکاری در راه آن، الگوی نیکو برای جهانیان معرفی کرد و افزود: مبلغان با تأسی از سبک و سیره زندگانی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در راه دفاع از ولایت گام بردارند.