صدور حکم مسئولیت ۲۲ شهردار گلستان/ ۱۲ شهردار در انتظار صدور حکم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای گلستان با اشاره به انتخاب ۳۴ شهردار در شهرهای این استان، گفت: برای ۲۲ شهردار حکم مسئولیت صادر شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما، طیبه خلیلی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری ها می توانند محور توسعه پایدار شهرها باشند، اظهار کرد: در صورت برنامه ریزی و نگاهی راهبردی قطعا این شهرداری ها هستند که می توانند در کانون توسعه و پیشرفت شهرها قرار گرفته و در شرایط اقتصادی امروز کشور به دولت و مردم کمک کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ما همواره بر کمک به به شهرداری ها برای انجام رسالت ها و ماموریت های آنهاست، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۹ ملیارد تومان کمک و حمایت مالی دولت از شهرداری ها از طریق منابع ملی و استانی به ۳۴ شهرداری این گلستان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از برگزاری دومین کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی ۱۷ شهر شرق گلستان در گنبدکاووس در روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه خبرداد و خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با کیفیت بسیار مطلوب به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس برگزار و علاوه بر مباحث آموزشی هم اندیشی میان اعضای حاضر نیز در دستور کار قرار گرفت.

خلیلی با تاکید بر اینکه از مجموع کمک‌های مالی دولت به شهرداری‌های استان ۷۸ میلیارد تومان آن کمک نقدی بوده است، اضافه کرد: در کنار این کمک های نقدی، ۸۱ میلیارد تومان کمک نیز در قالب قیر رایگان به شهرداری های استان اعطا شده است.

وی کمک به شهرداری ها را در چارچوب مشخص و بر اساس ویژگی های مشخصی همچون جمعیت، وسعت و درجه شهرداری، میزان بودجه و درآمدهای آنها دانست و گفت: ما معتقدیم وقتی یک شهرداری می تواند مسیر توسعه را پیش ببرد باید او را همراهی کرد و ایده ها و ابتکارات توسعه ای آن مجموعه را مورد حمایت قرار داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از انتخاب تمامی ۳۴ شهردار شهرهای استان گلستان توسط شورای اسلامی این شهرها خبر داد و تصریح کرد: تاکنون برای ۲۲ شهردار حکم مسوولیت صادر شده و بقیه نیز به تدریج توسط وزارت کشور و استانداری صادر خواهد شد.