امام جمعه شهر انبارالوم:

برگزاری باشکوه محافل انس با قرآن در مساجد ترویج آموزه های دینی را به همراه دارد

حجت الاسلام دماوندی گفت: با برگزاری هرچه باشكوهتر محافل انس با قرآن و كلاس هاي قرآني در مساجد، راه براي تشويق و ترويج آموزه هاي ديني و نكات قرآني در بين نوجوانان و جوانان هموار می شود.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام «جلیل دماوندی» با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسابقات قرآنی موجب تشویق و ترغیب مردم برای پرداختن به این کلام وحیانی می شود.

امام جمعه شهر انبارالوم و بخش وشمگیر افزود: مسابقات قرآنی علاوه بر اینکه مایه انس و آشنایی و روی آوردن بیشتر به کلام الهی می شود، جمع خوانی و محافل انس با قرآن، برکات و تاثیرات ارزشمندی در جامعه و بر آحاد مردم دارد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی، هنری مساجد با رویکردی جدید و براساس گستره فعالیت های خود می توانند از بهترین مکان های فرهنگی هنری و آموزشی محسوب شوند.

حجت الاسلام دماوندی اظهارداشت: با برگزاری هرچه باشکوهتر محافل انس با قرآن و کلاس های قرآنی در مساجد، راه برای تشویق و ترویج آموزه های دینی و نکات قرآنی در بین نوجوانان و جوانان هموار می شود.

وی در خصوص تاثیر مسابقات قرآنی در سطح مساجد در جهت تربیت نسل دینی، گفت: با توجه به ایجاد شور و اشتیاق بین نوجوانان و جوانان، انس بیشتری با قرآن و مفاهیم آن خواهند گرفت و علاوه بر اینکه مشوقی برای خود شخص است بلکه تاثیرات زیاد در خانواده شخص نیز خواهد داشت.

امام جمعه شهر انبارالوم افزود: برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی و توجه روحانی مسجد به استفاده از محتوای قرآنی در میان سخنرانی و همچنین تشویق فعالان قرآنی در این رساتا نیز موثر است.