تحویل پست‌های مدیریتی به پرستاران گلستان/ شماری از پرستاران گلستان رئیس بیمارستان شدند

خبرهای خوش روز ولادت حضرت زینب (س) بزرگ بانوی قهرمان کربلا برای جامعه پرستاری استان گلستان شیرین و شنیدنی است از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی تا تحویل پست‌های مدیریتی به پرستاران گلستان خط خوش خبری برای جامعه پرستاری است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما، پنجم جمادی الثانی روز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) که در تقویم ملی کشورمان به روز پرستار نام گرفته است، همراه با خبرهای خوشی برای جامعه پرستاری استان گلستان همراه بود از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی تا تحویل پست‌های مدیریتی به پرستاران گلستان خط خوش خبری برای جامعه پرستاری است.

هر ساله وقتی که روز پرستار از راه می‌رسد فرشتگان سفیدپوش کانون توجه جامعه می‌شوند، ایثارگرانی که در تمامی روزها در خاطر بیماران مشق عشق و سرود ایثار ثبت می‌کنند و کار خدمت در حرفه آنها پایان ناپذیر است حتی زمانی که کرونا آمد و ترس به دل خیلی‌ها انداخت اما این فرشتگان زمینی خط مقدم ایثار را رها نکردند و در سختی‌ها کنار بیماران ماندند و این ایثارگری بعد از ۲۲ ماه روزهای پر فراز و نشیب همچنان ادامه دارد.

برای اینکه از جزئیات اتفاقات مهم جامعه پرستاری استان گلستان باخبر شوید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این گزارش همراه ما باشید، محمدمهدی زرگران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرهای خوش خود را با اعتمادآفرینی به جامعه پرستاری استان آغاز کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور پست‌های مدیریتی به پرستاران رسید و تعدادی از آنها رئیس بیمارستان شدند.

* پست‌های مدیریتی فقط مختص پزشکان بود

زرگران استفاده مدیریتی از نیروهای پرستاری را گامی ارزشمند خواند و بیان کرد: در گذشته پست‌های مدیریتی فقط مختص پزشکان بود و اکنون این انحصار شکست و حالا بیمارستان‌هایی در استان گلستان داریم که رئیس آن پرستار هستند و این کار بزرگی بود که انجام شد، کمتر استانی به این حوزه ورود کردند، ما در استان گلستان به توانمندی پرستاران توجه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۹۲۱ پرستار در ۲۷ بیمارستان دولتی و خصوصی استان گلستان مشغول خدمت هستند، گفت: تعداد پرستاران استان نسبت به سرانه تخت بیمارستانی در مقایسه با کشور پایینتر است اما گلستان در ابعاد تامین نیروی پرستار نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد.

* تلاش برای تحقق عدالت درمانی و دسترسی مردم به خدمات پرستاران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص وضعیت استان برای تحقق عدالت درمانی و دسترسی مردم به خدمات پرستاران ابراز کرد: تخت‌های بیمارستانی گلستان در مقایسه با میانگین کشوری پایین است اما اقدامات خوبی برای ایجاد و بهسازی بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.

زرگران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی اطفال در استان گلستان بیان کرد: بیمارستان تخصصی طالقانی مختص کودکان بود که اکنون در جانمایی جدید در حال ساخت است.

وی خدمت به پرستاران را در مقابل سختی کار آنها ناچیز خواند و گفت: هر خدمتی که به پرستاران و کادر درمان شود جبران خدمات خالصانه آنها نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به خبرهای خوش دیگر برای جامعه پرستاری استان گلستان بیان کرد: فراخوان بکارگیری پرستاران در دوران کرونا انجام شد و ۲۰۰ پرستار به جامعه پرستاری گلستان اضافه شد اکنون هیچ پرستار بیکار در استان گلستان نداریم.

زرگران از تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه در استان خبر داد و گفت: امتیازاتی که برای پرستاران داده شد این بود که به تناسب حضورشان در مراکز درمانی جذب دانشگاه شوند که این مهم به نتیجه رسید.

به گفته وی؛ حدود ۶۰۰ پرستار از طریق قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شدند و زمینه استخدام آنها انجام گرفت.

* ترخیص بیمار در سلامت کامل بهترین لحظه کاری یک پرستار است

یکی از نمایندگان جامعه پرستاری استان گلستان نیز با تبریک روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: سختی شغل پرستاری بر کسی پوشیده نیست، زمانی که شیوع کرونا در کشور حادث شد، نظام پرستاری و کادر درمان خدمت خالصانه خود را به بیماران به نمایش گذاشتند.

غلامعلی زنگانه با اشاره به تلخ و شیرین خاطرات پرستاری گفت: ترخیص بیمار در سلامت کامل بهترین لحظه کاری یک پرستار است، تلخ ترین خاطرات را در این شغل تجربه کردیم که بیان آنها روح مان را نیز آزار میدهد.

* شغل پرستاری در ردیف مشاغل سخت قرار بگیرد

این پرستار گلستانی با برشمردن مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری بیان کرد: همسان سازی درآمد و هزینه، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بازنشستگی بر مبنای قانون مشاغل سخت، معافیت مالیاتی، بیمه تکمیلی و استخدام پرستاران شرکتی و قراردادی از مواردی هستند که نیاز است توجه بیشتری شود.

زنگانه؛ پرستاران را خط مقدم مقابله با کنترل کرونا برشمرد و از مردم خواست به توصیه کادر پزشکی و درمانی توجه کنند و نسبت به واکسیناسیون دغدغه بیشتری نشان دهند تا قطع زنجیره ویروس زودتر اتفاق بیفتد.